Populiariausios elektromobilių įkrovimo jungtys
TYPE 2
nuo 3.7 kW iki 22 kW
Pagrindinė lėto įkrovimo jungtis, naudojama visoje Europos Sąjungoje – tiek viešojo įkrovimo tinkle, tiek įsikraunant šalia biurų ar namuose.
CHAdeMO
iki 60 kW
Japoniškų elektromobilių greito įkrovimo jungtis, dažniausiai naudojama senesniuose „Nissan“ ir „Mitsubishi“ elektromobilių modeliuose. Dauguma naujesnių, Europos rinkai skirtų, elektromobilių šios jungties nebeturi.
CCS
nuo 20 kW iki 700 kW
Pagrindinė greito ir itin greito įkrovimo jungtis Europoje. CCS jungtį naudoja didžioji dalis elektromobilių, skirtų Europos rinkai.
Itin greito įkrovimo stotelėse, kurių galia viršija 150 kW, elektromobilio bateriją pasipildyti užtrunka vos keliolika minučių.
CCS1
nuo 20 kW iki 700 kW
Greito įkrovimo jungtis Šiaurės Amerikoje. Didžioji dauguma gamintojų naudoja šią jungtį elektromobiliuose, skirtuose Šiaurės Amerikos rinkai.
Norėdami naudotis viešojo įkrovimo tinklais Europoje, CCS1 jungtį turėsite pakeisti kita, tinkama šiai rinkai.
TYPE 1
iki 19 kW
Lėto įkrovimo jungtis Šiaurės Amerikoje. JAV ir Kanados rinkose parduodami elektromobiliai naudoja šį standartą.
Norėdami naudotis viešojo įkrovimo tinklais Europoje, Type 1 jungtį turėsite pakeisti kita, tinkama šiai rinkai.
TESLA
iki 250 kW
Jungtis, naudojama tik Tesla elektromobiliuose ir Tesla Supercharger įkrovimo tinkle.
Norint įkrauti Tesla elektromobilį ne Tesla Supercharger tinklo stotelėje, reikės CCS ar Type 2 adapterio.
GB/T
iki 250 kW
Greito įkrovimo jungtis Kinijoje. Didžioji dauguma gamintojų naudoja šią jungtį elektromobiliuose, skirtuose Kinijos rinkai.
Europoje viešojo įkrovimo stotelių su šiuo standartu nėra. Norėdami naudotis viešojo įkrovimo tinklais Europoje, GB/T jungtį turėsite pakeisti kita, tinkama šiai rinkai arba naudoti specialų adapterį.
NACS
iki 900 kW
Naujasis Šiaurės Amerikos įkrovimo jungties standartas. Naujausi elektromobiliai, skirti Šiaurės Amerikos rinkoms, turės vienintelę NACS jungtį. Su ja bus galima elektromobilį įkrauti tiek greituoju tiek ir lėtuoju būdu.
Viešo įkrovimo stotelių su šiuo standartu Europoje nėra, todėl jums bus reikalingas specialus adapteris arba teks pakeisti NACS jungtį kita, naudojama šioje rinkoje.
Schuko
iki 3.7 kW
Buitinis elektromobilių įkrovimo standartas, skirtas įkrauti elektromobilį iš įprasto 230 V elektros tinklo. Dažniausiai Schuko adapteris viename laido gale turi įprastą buitinį kištuką, o elektromobilio pusėje – TYPE 2 lizdą. Naudojamas tik buityje, kaip laikinas įkrovimo sprendimas.
Įkrovimo jungtys ir jų tipai
Kokia įkrovimo jungtis tinka mano elektromobiliui?
Elektromobilių jungtys būna dviejų tipų: greito ir lėto įkrovimo. Europos rinkai skirtuose elektromobiliuose lėto įkrovimo jungtis - Type 2, o greito įkrovimo jungtys - CCS arba CHAdeMO. Retais atvejais elektromobiliuose yra tik lėto įkrovimo jungtis. Dažniausiai juose įmontuotos greito arba greito ir lėto įkrovimo jungtys.
„Ignitis ON“ tinkle palaikomi visi 3 jungčių tipai: Type 2, CCS ir CHAdeMO
Ką reiškia raidės AC, DC, HPC?
Tai anglų kalbos žodžių trumpiniai, nusakantys elektros srovės tipą ir įkrovimo standartą.
AC - angl. alternating current arba kintamoji elektros srovė. Šio tipo elektros srove elektromobiliai įkraunami lėto įkrovimo metu. Todėl AC naudojamas ir kaip lėto įkrovimo žymėjimas.
DC - angl. direct current arba nuolatinė elektros srovė. Šiuo trumpiniu žymimas ir įkrovimas nuolatine srove, ir greito įkrovimo standartas.
HPC - angl. high power charging yra itin greito įkrovimo žymėjimas. Įkraunant šiuo būdu, naudojama nuolatinė elektros srovė (DC) bei 150+ kW galia.
Turiu įkraunamą hibridą - kokią jungtį rinktis?
Dažniausiai įkraunami hibridiniai automobiliai naudoja lėto įkrovimo jungtį. Todėl reikėtų patikrinti, ar automobilis turi Type 2 įkrovimo jungtį. Keletas įkraunamų hibridų modelių turi ir greito įkrovimo jungtį. „Ignitis ON“ tinkle juos įkrauti bus galima greito įkrovimo jungtimi pvz. CHAdeMO.
Ar reikia turėti savo įkrovimo laidą?
Elektromobilių vairuotojams rekomenduojame turėti du skirtingo tipo įkrovimo laidus, skirtus įsikrauti iš buitinio elektros lizdo arba viešajame įkrovimo tinkle. Buitinio įkrovimo laidas skiriasi nuo įkrovimo laido, naudojamo viešajame tinkle, todėl rekomenduojame įsigyti du skirtingus įkrovimo kabelius, kurie pravers įkraunant elektromobilį skirtingose situacijose.
Mano jungties nėra „Ignitis ON“ tinkle - ką daryti?
„Ignitis ON“ tinkle naudojamos Europos rinkai skirtų elektromobilių įkrovimo jungtys - Type 2, CCS ir CHAdeMO. Jeigu jūsų elektromobilis gamintas kitai rinkai, pavyzdžiui JAV, jums reikėtų pasirūpinti jungčių pritaikymu Europos rinkai arba naudoti adapterius.