Gera žinia vairuotojams ir kuo skiriasi elektromobilių įkrovimo jungtys

Greito elektromobilių įkrovimo tinklo lyderis Baltijos šalyse „Ignitis ON“ nuo liepos 4 dienos net 5 centais už kilovatvalandę mažina elektromobilių įkrovimo kainą „Ignitis ON“ tinkle greito įkrovimo jungtyse(DC), Lietuvoje. Kaip teigia „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, greito įkrovimo paslaugos kaina mažinama neapibrėžtam laikotarpiui, tai nėra trumpalaikė akcija.

Nuo liepos 4 d. „Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinkle greito įkrovimo paslauga kainuoja 0,40 Eur/kWh. Lėto ir itin greito įkrovimo (HPC) jungtyse kaina nesikeičia, atitinkamai lieka 0,35 Eur/kWh ir 0,45 Eur/kWh.

Pasak E. Baltos, „Ignitis ON“ tinklą vystanti tarptautinė komanda siekia kurti patogumą elektromobilių vairuotojams, taip prisidedant prie elektrinės transporto ateities. „Nuolat ieškome galimybių, kaip geriausiai atliepti elektromobilių vairuotojų poreikius ir pasiūlyti kokybišką paslaugą už geriausią kainą. Todėl galimybė sumažinti greito įkrovimo kilovatvalandės kainą mūsų tinkle – džiugina“, – komentavo elektrinio mobilumo departamento vadovas.

„Vystydami elektromobilių įkrovimo tinklą Baltijos šalyse, didžiausią dėmesį skiriame greito įkrovimo paslaugai. Vis tik, keliaujant tarp miestų ar šalių, neturime prabangos kelias valandas rymoti prie įkrovimo stotelės laukdami, kol transporto priemonė įsikraus ir galėsime tęsti kelionę. Greito įkrovimo jungtyse elektromobilį įsikrauti iki 80 proc. galima per mažiau nei 20 minučių. Tai yra adekvatus laikas, kurį galima ir verta skirti atsikvėpti, išgerti kavos, pasirūpinti asmeniniais poreikiais, atsakyti žinutes ir keliauti toliau“, – sako E. Balta.

Elektromobilių įkrovimo jungčių skirtumai

Renkantis, kurioje įkrovimo prieigoje įsikrauti, svarbu žinoti, kokias įkrovimo jungtis turi elektromobilis. Elektromobilių jungtys būna dviejų tipų – greito (DC) ir lėto įkrovimo (AC). Europos rinkai skirtuose elektromobiliuose naudojamos greito įkrovimo jungtys CCS arba CHAdeMO bei lėto įkrovimo jungtis Type 2. Dažniausiai elektromobiliuose būna abiejų tipų jungtys arba tik greito įkrovimo jungtis. Itin retai – tik lėto įkrovimo jungtis.

Greito (DC) ir itin greito (HPC) įkrovimo jungtys

Keliaujant ir kai skubame, verta rinktis greitą ar itin greitą pastovios srovės įkrovimą. Greitojo įkrovimo prieigose kištukas gali būti Europos greito įkrovimo standarto CCS arba rečiau naudojamo japoniško CHAdeMO standarto (pvz. elektromobiliuose „Nissan Leaf“).

Kalbant apie itin greito įkrovimo prieigas (HPC), kuriose galia gali siekti nuo 150 kW iki net 400 kW, kaip yra galingiausioje Baltijos šalyse „Ignitis ON“ įkrovimo stotelėje, įsikrovimas jose yra ypač greitas. Tiesa, kol kas visą įkrovimo stotelės potencialą ir įkrovimo greitį pajėgus išnaudoti tik komercinis transportas – elektriniai vilkikai, tačiau nėra abejonių, kad netolimoje ateityje daugės elektromobilių, kurie bus pajėgūs įsikrauti 400 kW sparta. Tai investicija į ateities sprendimus, žingsnis priekyje.

Lėto įkrovimo (AC) jungtys

Įsikrauti lėtai patogu, kai elektromobilio įkrovimas įsiterpia į įprastą rutiną. Kaip tik todėl, lėto įkrovimo stotelės įrengiamos namuose, greta biurų ir kitose vietose, kur įprastai automobiliai paliekami ilgiau nei kelioms valandoms.

Lėto įkrovimo stotelėse naudojama kintamoji elektros srovė (AC) ir Type 2 jungtis. Tokių stotelių galia gali būti iki 43 kW, bet dažniausiai siekia 11 arba 22 kW galią.

Beje, verta žinoti, kad vienu metu greito įkrovimo stotelėje, kuri turi dvi įkrovimo prieigas, įkraunant du elektromobilius, stotelės maksimali galia dažniausiai dalinama pusiau. Pavyzdžiui, 150 kW greito įkrovimo stotelėje įkraunant du elektromobilius, kiekvienas jų gaus apie 50 proc. galios., t.y. – po maždaug 75 kW.