Daliai elektromobilių įkrovimo tinklus valdančių įmonių paskelbus 2024 metų rezultatus, lyderiu pagal įkrovimo kiekius ir prieigų skaičių Baltijos šalyse išliko „Ignitis“. Tikėtina, jog tokį rezultatą lėmė rinkos specifika ir „Ignitis ON“ tinklo perorientavimas į greito bei itin greito įkrovimo prieigų plėtrą.
Remiantis lyderiaujančių elektromobilių įkrovimo tinklus valdančių įmonių metinėmis ataskaitomis, pernai visose Baltijos šalyse „Elektrum Drive“ tinkle į elektromobilius įkrauta 2,5 GWh elektros energijos. „Enefit Volt“ tinkle pasiektas panašus rezultatas – apie 2,3-2,4 GWh (maždaug 2,6 GWh įskaitant ir Lenkijos rinką). Tuo metu „Ignitis ON“ tinkle į elektromobilius įkrauta kone dvigubai daugiau – net 4,6 GWh elektros energijos.
Svarbu tai, kad visa įkrauta elektra – iš atsinaujinančių energijos išteklių.
„Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta įsitikinęs, kad prie sėkmingų įmonių veiklos rezultatų itin prisidėjo per pastaruosius metus padarytas ženklus postūmis plečiant infrastruktūrą. „Elektrum“ 2024-uosius užbaigė su 974 įkrovimo prieigomis, iš kurių 750 yra pačios įmonės, o 224 pasiekiamos su jos mobiliąja aplikacija. „Enefit“ Baltijos šalyse tuo pačiu metu turėjo apie 1 tūkst. įkrovimo prieigų, o „Ignitis ON“ – 1091 įkrovimo prieigą.
„Nors įkrovimo prieigų skaičius drastiškai nesiskiria, tačiau „Ignitis ON“ tinkle įkrauta gerokai daugiau elektros energijos. Tai lėmė pakeista įmonės strategija. Skirtingai nei konkurentai, fokusuojamės tik į greito DC ir itin greito HPC įkrovimo prieigų, kurios leidžia įkrauti gerokai daugiau elektromobilių ir paslauga pasinaudoti didesniam kiekiui klientų, vystymą. Tai patvirtina ir skaičiai: pernai „Ignitis ON“ tinkle įkrovimo sesijų skaičius siekė 217 tūkst., o kituose tinkluose – beveik dvigubai mažiau. Pozityviai apie pokyčius atsiliepia ir vartotojai, kurie ypač vertina galimybę savo transporto priemonę įkrauti gerokai greičiau“, – teigia E. Balta.
Kelionės be rūpesčių – visose Baltijos šalyse
Prie gerų „Ignitis ON“ tinklo rezultatų 2024 metais prisidėjo ir tai, kad tinklą valdantį įmonė ilgą laiką orientavosi į įkrovimo prieigų plėtrą namų rinkoje. O didžiausias jų poreikis yra būtent Lietuvoje dėl didžiausios elektromobilių rinkos.
Kaip rodo oficialūs duomenys, šių metų balandžio pradžioje Lietuvoje iš viso buvo užregistruota 17 813 grynųjų elektromobilių (BEV), Latvijoje – 10 765, o Estijoje – 9414. Europos aplinkos agentūros duomenimis, pagal procentinę 2023 metais naujai užregistruotų lengvųjų BEV ir PHEV automobilių dalį nuo visų naujai užregistruotų automobilių, Lietuva taip pat lenkė kitas Baltijos šalis.
Bendras elektromobilių skaičiaus augimas ir geresnis šių transporto priemonių pritaikymas tolimesnėms kelionėms, verčia sparčiai plėsti įkrovimo infrastruktūrą ir kitose šalyse. Patogumo suteikia ir tai, kad artimiausias įkrovimo prieigų vietas surasti ir jų užimtumą patikrinti galima mobiliąja programėle.
„Pirmosios „Ignitis ON“ įkrovimo stotelės praėjusių metų pernai gruodžio pabaigoje atsirado ir Estijoje. O dabar jų šioje šalyje – net 64. Platus įkrovimo prieigų skaičius leidžia be rūpesčių keliauti visame regione, ką mūsų klientai ir daro. Skaičiuojame, kad vien „Ignitis ON“ tinkle elektromobilius įkrovę vartotojai pernai galėjo nuvažiuoti apie 23 mln. kilometrų, o įsikrovę ir kituose tinkluose – maždaug 47,5 mln. kilometrų. Tai būtų beveik 1,2 tūkst. kartų aplink Žemės rutulį. Neabejojame, kad šie skaičiai ateinančiais metais tik dar labiau išaugs“, – teigia „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas.