Lietuvos verslai vis rimčiau žiūri į tvarumą ir automobilių parko elektrifikaciją, tai lemia klientų požiūris ir konkurencinė aplinka. Viena iš neseniai prie elektromobilių naudojimo nusprendusi pereiti įmonė – statybos įrankių nuomos paslaugą teikianti „Hilti“. Ji pasirinko „Ignitis ON“ įkrovimo paslaugą ir jau pajuto nemažus privalumus.
Kaip aiškina „Hilti“ pardavimų vadovas Baltijos šalims ir Lietuvoje veikiančios UAB „Hilti Complete System" generalinis direktorius Simonas Giedraitis, būti tvaresniais juos visų pirma skatina tarptautinės įmonių grupės „Hilti Group“ strategija. Joje akcentuojami įsipareigojimai mažinti anglies dioksido emisijas visoje veiklos grandinėje – nuo tiekimo iki kasdienių operacijų, ir kurti pažangesnę statybų aplinką.
„Siekiame būti patikimiausiu savo klientų partneriu tvarumo srityje, todėl spartiname vidinius pokyčius ir iniciatyvas, kurios padeda didinti mūsų klientų verslo tvarumą. Viena iš svarbiausių – perėjimas prie aplinkai draugiškesnių energijos šaltinių. Tai apima ir mūsų automobilių parko pertvarkymą keičiant benzinines bei dyzelines transporto priemones į elektra varomas ar visiškai hibridines alternatyvas“, – teigia „Hilti“ atstovas.
Šiuo metu Lietuvos keliais jau važiuoja 10 raudonos spalvos „Hilti“ elektromobilių, o laikui bėgant planuojama elektrifikuoti ir likusį autoparką. Anot S. Giedraičio, tokios spalvos automobiliai tapo įmonės įvaizdžio dalimi visame pasaulyje, o dabartiniai pokyčiai jau turi apčiuopiamos teigiamos įtakos įmonės įvaizdžiui tiek klientų, tiek ir darbuotojų akyse.
Elektra varomi automobiliai – jau būtinybė
Naudoti tvarias praktikas taip pat skatina noras neatsilikti nuo konkurentų. Organizacijos vis labiau suvokia, kad tvarumas yra ne tik papildoma iniciatyva, bet ir strateginė būtinybė – daro tiesioginę įtaką ilgalaikiam verslo augimui, konkurencingumui ir reputacijai.
Ryškų postūmį automobilių parko elektrifikacijos Lietuvoje link rodo „Regitros“ duomenys. 2023 metų pradžioje šalyje buvo 215 elektros energija varomų N1 kategorijos lengvųjų krovininių transporto priemonių iki 3,5 tonos, kurios dažniausiai naudojamos verslo įmonių. 2024 metų pradžioje šis skaičius padidėjo iki 413, o šių metų sausio 1 duomenimis, Lietuvos keliuose riedėjo jau 530 elektros energija varomų minėto tipo transporto priemonių. Tuo metu lengvųjų M1 kategorijos elektromobilių per pastaruosius kelerius metus padvigubėjo: 2023 m. pradžioje jų iš viso Lietuvoje užregistruota 7346, o šiemet šis skaičius siekė net 15 983. Dešimtimis tūkstančių skaičiuojami ir hibridiniai automobiliai.
Kaip teigia S. Giedraitis, pereiti prie elektra varomų transporto priemonių skatina ir sparčiai besiplečiantis įkrovimo stotelių tinklas. „Hilti“ darbuotojai glaudžiai bendradarbiauja ir siekia užtikrinti išskirtinę klientų patirtį visuose jų darbų etapuose, todėl kasdien automobiliais pas juos vyksta mieste ir užmiestyje. Tad patikimas įkrovimo paslaugų teikėjas – tiesiog būtinas.
„Pasirinkome naudoti „Ignitis ON“, nes tinklas – platus, o sutarties sąlygos – lanksčios. Negana to, visada lydi profesionalus aptarnavimas, į specialistus galima kreiptis visą parą. Rinktis „Ignitis ON“ paslaugas paskatino ir tai, kad elektromobilius vairuojantys kolegos turi jiems priskirtą RFID (angl. radio-frequency indetification) raktą. Jis palengvina bei paspartiną įkrovimo procesą, patogu ir mūsų finansų departamentui, kurio darbuotojai mato visas įkrovimo sesijas ir su jomis susijusias sąnaudas“, – privalumus vardina S. Giedraitis.
Privalumai – žvelgiant ir į ateitį
„Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta priduria, kad jo atstovaujama įmonė nuolat stengiasi pagerinti sąlygas verslo klientams, todėl visose Baltijos šalyse sparčiai plečiasi „Ignitis ON“ greitojo įkrovimo tinklas. Taip pat verslams siūlomos specialios kainos ir nuolaidos, tiekiama tik žalia elektros energija.
„Mums labai svarbu būti patikimu verslo partneriu, todėl nuolat siekiame, kad elektromobilių įkrovimas būtų kuo patogesnis ir greitesnis, o tiekiamos paslaugos – kuo kokybiškesnės. Džiaugiamės, kad „Hilti“ nusprendė prisijungti prie elektromobilių parko plėtros Lietuvoje, neabejojame, kad toks sprendimas padės konkurencinėje kovoje, o ilgainiui jų pavyzdžiu paseks vis daugiau verslų. Akivaizdu, kad keliauti tvarumo link tiek verslui, tiek jų klientams, tiek ir mums yra vis labiau pakeliui“, – sako E. Balta.
S. Giedraitis priduria, kad jau dabar naudotis elektromobiliais ir plėsti jų parką skatina ne tik dabar siūlomos įkrovimo paslaugos, bet ir ilgalaikėje perspektyvoje matomi finansiniai pranašumai: mažesnės elektromobilių eksploatacinės išlaidos, ilgalaikiai sutaupymai dėl kuro sąnaudų mažėjimo, mokestinės lengvatos ir valstybės subsidijos.
„Manau, kad per artimiausius metus išaugs spartaus įkrovimo infrastruktūros tinklas, o elektromobilių įkrovimo paslaugų rinka taps dar labiau prieinama, greitesnė ir efektyvesnė. Tai sukurs naujų galimybių verslui mažinti eksploatacines išlaidas ir paspartinti perėjimą prie tvaresnių transporto sprendimų“, – neabejoja „Hilti“ atstovas.