Lietuvos keliais jau gana ilgą laiką riedant lengviesiems elektromobiliams ir sparčiai didėjant jų skaičiui, natūraliai formuojasi ir antrinė šių transporto priemonių rinka. Tad net ir naujų modelių kainoms tampant prieinamoms, dažnam kyla natūralus klausimas, galbūt galima sutaupyti dar labiau. Lyderiaujantį greito elektromobilių įkrovimo tinklą „Ignitis ON“ valdančios įmonės „Ignitis“ ekspertas atsako, ar verta žvalgytis į naudotas elektra varomas transporto priemones, ir į kokius aspektus atkreipti dėmesį.
Pasirinkimas tarp naudoto ir naujo lengvojo elektromobilio visų pirma turėtų priklausyti nuo turimo biudžeto, akcentuoja „Ignitis“ elektromobilių tinklo plėtros skyriaus vadovas Andrius Šeršniovas. Jis pastebi, kad šiais laikais už palyginti nedidelę kainą jau galima įsigyti itin geros komplektacijos naujų elektra varomų lengvųjų transporto priemonių.
Dar greičiau pinga naudoti lengvieji elektromobiliai. Pavyzdžiui, kelių metų senumo elektromobilį galima įsigyti sumokėjus iki 20 tūkst. eurų, aukščiausios klasės, prieš kelerius metus 100 tūkst. eurų kainavusį elektromobilį šiuo metu antrinėje rinkoje galima įsigyti vos už 30 tūkst. eurų. Paranku ir tai, kad antrinė rinka vis labiau plečiasi. Vien šiemet per pirmus penkis metų mėnesius pirmą kartą Lietuvoje įregistruoti 1758 naudoti lengvieji (M1 klasės) automobiliai, kurių galios šaltinis tik elektra. Iš viso, birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje rieda net 18354 grynieji lengvieji elektromobiliai (BEV (angl. battery electric vehicle)).
„Naudotas lengvasis elektromobilis dėl savo kainos rinkoje šiuo metu yra labai geras pasirinkimas. Visgi, jei tokią transporto priemonę įsigyja ne fizinis, o juridinis asmuo, galbūt labiau apsimoka ieškoti naujo modelio. Kai galima atskaityti pridėtinės vertės mokestį (PVM) ir gauti papildomą vienkartinę kompensaciją, kaina tampa itin konkurencinga“, – skaičiuoja A. Šeršniovas.
Ilgesnėms kelionėms – tik naujas elektromobilis
Jei vairuotojui pakanka patvarios ir papildomų funkcijų neturinčios transporto priemonės kelionėms iš taško „A“ į tašką „B“, galima apsvarstyti ir senesnio naudoto lengvojo elektromobilio įsigijimą. Ilgesnėms kelionėms greičiausiai reikės naujesnio elektromobilio su didesne, bent 70 kWh baterijos talpa. Be to, kuo transporto priemonė naujesnė, tuo ji turės didesnį nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo spartą, patikimesnę ir saugesnę bateriją bei kitas funkcijas kurios pagerina elektromobilio eksploatavimo patirtį.
Žinoma, vien „Ignitis ON“ Baltijos šalyse turi daugiau kaip 1300 įkrovimo prieigų, iš kurių didžioji dalis – greito įkrovimo, tad keliauti ne tik Lietuvoje, bet ir po Latviją ir Estiją įmanoma ir senesniu elektromobiliu. Visgi, patirtis nebus tokia sklandi, teks daugiau laiko skirti sustojimams.
„Pastebime, kad technologijų progresas – ypač ryškus elektromobilių segmente. Būtent čia gamintojai išbando naujausias technologijas, nes tai daryti gerokai paprasčiau nei automobiliuose su vidaus degimo varikliais. Aišku, net ir senesniuose modeliuose, atnaujinus programinę įrangą, galima įdiegti naujas funkcijas, tačiau vis tiek yra pasiekiama tam tikra riba. Todėl norint kuo išmanesnio elektromobilio, žvalgytis į labai senas transporto priemones nereikėtų“, – pataria A. Šeršniovas.
Neapsižiūrėjimo kaina – didesnė nei paties elektromobilio
Jei įvertinus kainą ir asmenius poreikius nusprendžiama rinktis naudotą lengvąjį elektromobilį, reikėtų atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus. Prieš sukertant rankomis su pardavėju tiesiog būtina patikrinti ridą. Taip pat ir baterijos garantiją bei likutį – šios detalės keitimas gali kainuoti daugiau nei pats elektromobilis. Jei baterijos nusidėvėjimas yra didesnis nei 80 proc., tokią transporto priemonę reikėtų vertinti atsargiau.
A. Šeršniovas pataria nepagailėti pinigų specialisto konsultacijai. Jos metu bus galima įsitikinti, ar elektromobilio elektronika veikia tinkamai, ar nėra kitų defektų. Verta prisiminti, kad kapitalinis naudoto elektromobilio remontas gali kainuoti labai brangiai, ypač kai antrinėje rinkoje dar nėra daug naudotų elektromobilių detalių.
„Įsigijus naują ar tvarkingą naudotą elektra varomą lengvąją transporto priemonę, apsilankymą autoservise bus galima kuriam laikui pamiršti. Motyvuoti rinktis būtent elektra varomą transporto priemonę gali paskatinti nebrangios kelionės, pavyzdžiui, nuvažiuoti 100 kilometrų įkraunant elektromobilį „Ignitis ON“ tinkle galėtų kainuoti apie 8 eurus. Taip pat – ateityje didėsiantys mokesčiai automobiliams su vidaus degimo varikliais ir augsiantys degalų akcizai. Galiausiai, prie didesnio elektromobilių populiarumo prisideda besikeičianti mąstysena, kad galima keliauti tvariau bei komfortiškiau“, – privalumus akcentuoja „Ignitis“ atstovas.