Šaltis ir elektromobiliai: kiek kilometrų nuvažiuosite žiemą

Ar pastebėjote, kad atšalus orui jūsų elektromobilis „aptingo“ – su pilnai įkrauta baterija nuvažiuoja trumpesnį atstumą? O gal pamačius sumažėjusį planuojamų nuvažiuoti kilometrų skaičių, kilo abejonių dėl baterijos „sveikatos“?

Nėra ko nerimauti – jūsų elektromobilis šaltomis dienomis tiesiog prisitaiko prie pasikeitusių oro sąlygų. Ar šaltu oru elektromobiliams gali būti sudėtinga viena įkrova nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip vasarą? Tikrai taip! Kodėl? Skaitykite toliau ir sužinokite.

Efektyvus variklis be reikalo oro nešildo

Ar žinojote, kad automobilio salono šildymas žiemą gali „suvalgyti“ iki 30 proc. elektromobilio baterijos energijos? Taip yra dėl išskirtinai efektyvaus elektrinio variklio veikimo. 

Elektrinio variklio efektyvumas viršija 95 proc. todėl, kad jis tikslingai panaudoja beveik visą energiją, o šilumai prarandama vos keletas procentų. Dėl to, vėsesniu oru elektromobilis ir jo salonas nešyla natūraliai, vien dėl variklio veikimo. Tuo tarpu, vidaus degimo variklių efektyvumas retai siekia 40 proc., todėl automobilis sušyla vien nuo „iššvaistytos“ energijos. 

Įprastai automobilio salone palaikoma maloni 21-22 laipsnių temperatūra net itin žvarbią dieną. Jau žinote, kad jūsų elektromobilis nesušils vien dėl variklio veikimo, o salonas bus šildomas naudojant baterijos resursus. Tai reiškia, kad liks mažesnis energijos kiekis tiesioginei elektromobilio funkcijai – važiavimui. Būtent todėl, pilnai įkrovus elektromobilio bateriją, žiemą elektromobiliai nuvažiuoja mažiau kilometrų nei vasarą.

Kaip planuoti keliones elektromobiliu žiemą?

Jau žinote, kad šaltuoju sezonu elektromobilio baterijos pakaks trumpesniam atstumui. Jei planuojate tolimesnę kelionę elektromobiliu žiemą, kyla klausimų – kokį atstumą galėsite nuvažiuoti iki įkrovimo stotelės. Tai priklauso ne tik nuo oro temperatūros už lango, bet ir nuo to, kokiu greičiu važiuosite. Suprantama, tikslus kilometrų skaičius priklausys ir nuo elektromobilio modelio, tačiau bendra tendencija – kuo šalčiau, ir kuo didesnis greitis, tuo trumpesniam atstumui pakaks baterijos. 

Pateikiame konkretų pavyzdį. Peugeot e208 modelio elektromobilis. 
 

Nuvažiuojamas atstumas pagal WLTPLabai šalta 
-10 °C
Šalta 
0 °C
Šilta 
+10 °C
Labai šilta 
+20 °C
Karšta 
+30 °C
Mieste, vid. greitis 
30 km/h
200 km264 km296 km340 km275 km
Mieste, vid. greitis 
50 km/h
230 km283 km312 km350 km309 km
Užmiestyje, vid. greitis 
70 km/h
230 km273 km297 km326 km304 km
Greitkelyje, vid. greitis 
90 km/h
202 km232 km250 km271 km263 km
Greitkelyje, vid. greitis 
110 km/h
164 km183 km197 km211 km210 km
Magistralėje, vid. greitis 
130 km/h
130 km142 km152 km161 km163 km

Išvadą galime daryti tokią, kad šaltas oras sumažina galimybes nuvažiuoti didesnį atstumą, o tą labiausiai pajusite važiuodami šaltu oro metu automagistrale. 

Esant šaltai oro temperatūrai nuvažiuojamas atstumas gali siekti vos 164 kilometrus, kai pagal WLTP standartą* pateikiamas automobilių gamintojo deklaruojamas nuvažiuojamų kilometrų skaičius yra daugiau nei du kartus didesnis.

Pateikiame kelis patarimus, kurie padės ir šaltu oru mėgautis elektromobilio vairavimu

Mažiau šildymo – daugiau nuvažiuotų kilometrų. Pirmenybę teikite sėdynių ir vairo šildymui, nes jis naudoja mažiau energijos. Jei abejojate, ar pakaks energijos pasiekti įkrovimo stotelę - šildymą visai išjunkite. 

Elektromobilį pašildykite įkraudami. Taip salono sušildymui panaudosite energiją iš tinklo, o kelyje šildymas sunaudos mažiau baterijos energijos atsargų. 

Sumažinkite greitį. Kuo didesniu greičiu važiuojate, tuo trumpesniam atstumui pakaks baterijos.

* WTLP standartas (angl. „Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure“) – pasaulinė darnioji lengvųjų automobilių bandymo procedūra.