Ar pastebėjote, kad atšalus orui jūsų elektromobilis „aptingo“ – su pilnai įkrauta baterija nuvažiuoja trumpesnį atstumą? O gal pamačius sumažėjusį planuojamų nuvažiuoti kilometrų skaičių, kilo abejonių dėl baterijos „sveikatos“?
Nėra ko nerimauti – jūsų elektromobilis šaltomis dienomis tiesiog prisitaiko prie pasikeitusių oro sąlygų. Ar šaltu oru elektromobiliams gali būti sudėtinga viena įkrova nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip vasarą? Tikrai taip! Kodėl? Skaitykite toliau ir sužinokite.
Efektyvus variklis be reikalo oro nešildo
Ar žinojote, kad automobilio salono šildymas žiemą gali „suvalgyti“ iki 30 proc. elektromobilio baterijos energijos? Taip yra dėl išskirtinai efektyvaus elektrinio variklio veikimo.
Elektrinio variklio efektyvumas viršija 95 proc. todėl, kad jis tikslingai panaudoja beveik visą energiją, o šilumai prarandama vos keletas procentų. Dėl to, vėsesniu oru elektromobilis ir jo salonas nešyla natūraliai, vien dėl variklio veikimo. Tuo tarpu, vidaus degimo variklių efektyvumas retai siekia 40 proc., todėl automobilis sušyla vien nuo „iššvaistytos“ energijos.
Įprastai automobilio salone palaikoma maloni 21-22 laipsnių temperatūra net itin žvarbią dieną. Jau žinote, kad jūsų elektromobilis nesušils vien dėl variklio veikimo, o salonas bus šildomas naudojant baterijos resursus. Tai reiškia, kad liks mažesnis energijos kiekis tiesioginei elektromobilio funkcijai – važiavimui. Būtent todėl, pilnai įkrovus elektromobilio bateriją, žiemą elektromobiliai nuvažiuoja mažiau kilometrų nei vasarą.
Kaip planuoti keliones elektromobiliu žiemą?
Jau žinote, kad šaltuoju sezonu elektromobilio baterijos pakaks trumpesniam atstumui. Jei planuojate tolimesnę kelionę elektromobiliu žiemą, kyla klausimų – kokį atstumą galėsite nuvažiuoti iki įkrovimo stotelės. Tai priklauso ne tik nuo oro temperatūros už lango, bet ir nuo to, kokiu greičiu važiuosite. Suprantama, tikslus kilometrų skaičius priklausys ir nuo elektromobilio modelio, tačiau bendra tendencija – kuo šalčiau, ir kuo didesnis greitis, tuo trumpesniam atstumui pakaks baterijos.
Pateikiame konkretų pavyzdį. Peugeot e208 modelio elektromobilis.
Nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP | Labai šalta -10 °C | Šalta 0 °C | Šilta +10 °C | Labai šilta +20 °C | Karšta +30 °C |
Mieste, vid. greitis 30 km/h | 200 km | 264 km | 296 km | 340 km | 275 km |
Mieste, vid. greitis 50 km/h | 230 km | 283 km | 312 km | 350 km | 309 km |
Užmiestyje, vid. greitis 70 km/h | 230 km | 273 km | 297 km | 326 km | 304 km |
Greitkelyje, vid. greitis 90 km/h | 202 km | 232 km | 250 km | 271 km | 263 km |
Greitkelyje, vid. greitis 110 km/h | 164 km | 183 km | 197 km | 211 km | 210 km |
Magistralėje, vid. greitis 130 km/h | 130 km | 142 km | 152 km | 161 km | 163 km |
Išvadą galime daryti tokią, kad šaltas oras sumažina galimybes nuvažiuoti didesnį atstumą, o tą labiausiai pajusite važiuodami šaltu oro metu automagistrale.
Esant šaltai oro temperatūrai nuvažiuojamas atstumas gali siekti vos 164 kilometrus, kai pagal WLTP standartą* pateikiamas automobilių gamintojo deklaruojamas nuvažiuojamų kilometrų skaičius yra daugiau nei du kartus didesnis.
Pateikiame kelis patarimus, kurie padės ir šaltu oru mėgautis elektromobilio vairavimu
Mažiau šildymo – daugiau nuvažiuotų kilometrų. Pirmenybę teikite sėdynių ir vairo šildymui, nes jis naudoja mažiau energijos. Jei abejojate, ar pakaks energijos pasiekti įkrovimo stotelę - šildymą visai išjunkite.
Elektromobilį pašildykite įkraudami. Taip salono sušildymui panaudosite energiją iš tinklo, o kelyje šildymas sunaudos mažiau baterijos energijos atsargų.
Sumažinkite greitį. Kuo didesniu greičiu važiuojate, tuo trumpesniam atstumui pakaks baterijos.
* WTLP standartas (angl. „Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure“) – pasaulinė darnioji lengvųjų automobilių bandymo procedūra.