Ar verta persėsti už elektromobilio vairo? Žinoma taip! Užtikrintai atsako mūsų pašnekovas elektromobilių entuziastas Povilas. Jo užsidegimas ir patirtis jau ne vieną įkvėpė atrasti, kaip lengva, patogu ir tvaru važiuoti elektromobiliu. Kviečiame susipažinti su Povilu ir drauge su juo pastebėti pokyčius kelyje.
Povilai, kiek laiko vairuojate elektromobilį?
Kiek prisimenu, kad vienokį ar kitokį elektromobilį vairuoju jau daugiau nei 4 metus.
Ar daug tenka važinėti? Kiek kilometrų „prasukote“ per metus?
Mano šeima mėgsta aktyvų laisvalaikį ir keliones, tad su elektromobiliu nuvažiuojame išties nemažai. Per metus įprastai gaunasi apie 25–30 tūkst. km. Panašų kilometrų skaičių „prisukome“ ir šiais metais.
Kaip sekasi keliauti su elektromobiliu? Ar patogu? Ar ne per brangu?
Paskutinė ilgesnė kelionė buvo iš Kauno iki Varšuvos ir atgal. Į vieną pusę gaunasi apie 400 km. Į priekį nuvažiavome per 6 valandas, o grįžome kiek greičiau – per 5 val. 20 min. Kelias nė kiek neprailgo, nes važiuoti elektromobiliu labai lengva ir patogu. Kelionė nekainavo net 50 eurų. Labai patiko! Gruodžio mėnesį būtinai aplankysime šventiškai pasipuošusią Varšuvą.
Vasarą su šeima atostogavome Latvijos pajūryje.
Elektromobiliu iš Kauno nuvažiuoti iki Liepojos buvo paprasta ir pigu. Paskaičiavome, kad kelionė atsiėjo apie 22 eurus – tiek kainavo elektra maždaug 600 km atstumui.
Sutaupyti padėjo ir tai, kad vasarą Lietuvoje dar buvo galimybių elektromobilį įsikrauti nemokamai.
Kuri iš kelionių elektromobiliu 2024 metais buvo pati įsimintiniausia?
Sakyčiau, kad buvo dvi tokios įdomesnės. Viena – jau minėta kelionė į Latvijos pajūrį, o kita – į Anykščius. Šeštadienį ryte, jau pakeliui į Anykščius prisiminėme, kad tądien baigiasi elektromobilio techninė apžiūra. Nieko tokio! Užsukome į Anykščių techninės apžiūros centrą ir gavome teigiamą rezultatą. Pasaka! Mūsų elektromobilis nėra naujas – jam virš 6 metų, o rida virš 150 tūkst. km. Neįsivaizduoju, kad taip lengvai, iš pirmo karto būtų atlikta techninė apžiūra automobiliui su vidaus degimo varikliu.
Tikriausiai tenka padiskutuoti apie elektromobilių vairavimo ypatumus. Kokius tris svarbiausius elektromobilio privalumus dažniausiai minite?
Pradėti derėtų nuo ekologijos ir komforto. Pradėjus važinėti su elektromobiliu, visai nesinori persėsti atgal į automobilį su iškastinio kuro varikliu. Tai toks esminis pokytis, kaip nuo arklio persėsti į automobilį arba, kaip laidinį telefoną pakeisti mobiliuoju. Ir viena ir kita technologija atlieka savo funkciją, bet komfortas ir funkcionalumas – nepalyginamas.
Antrasis svarbus privalumas – ekonomiškumas. Turint saulės elektrinę elektromobilio kuras nieko nekainuoja. Pasaka!
Daug laiko ir pinigų sutaupoma ir dėl lengvos elektromobilio priežiūros. Auto serviso telefono numerį ir kelią iki jo praktiškai pamiršau. Dar reikia nepamiršti, kad įsigyjant elektromobilį galima gauti valstybės paramą. Su elektromobiliu galima sutaupyti net niekur toli nevažiuojant, nes didžiuosiuose Lietuvos miestuose jį galima parkuoti nemokamai.
Trečias, bet ne mažiaus svarbus dalykas – saugumas ir inovacijos. Elektromobilis faktiškai yra kompiuteris ant ratų. Jį labai lengva vairuoti ir paprasta parkuoti.
Kuo elektromobilio vairavimo patirtis šiais metais buvo kitokia nei anksčiau?
Pastebiu, kad atsiranda vis geresnė viešojo greitojo įkrovimo infrastruktūra. Tai žymiai palengvina ilgesnių kelionių planavimą. Į elektromobilių vairuotojus nebežiūrima, kaip į egzotiškos transporto priemonės savininkus. Elektromobilis tampa įprasta mašina.
Kokius pokyčius pastebite kelyje? Ar elektromobilį įsikrauti galite patogiau ir greičiau?
Žinoma, matau pokyčius. Jie akivaizdūs! Gatvėse vis daugėja elektromobilių. Manyčiau, kad įkrovimo stotelių plėtra pradeda netgi viršyti elektromobilių vairuotojų poreikius. Tai labai gera žinia visiems naujiems elektromobilių naudotojams. Tokias pat tendencijas pastebėjau ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse – Latvijoje ir Lenkijoje.
Kuri įsikrovimo stotelė yra jūsų šeimos mėgstamiausia ir dažniausiai naudojama?
Labai džiugina galingos – 150 kW ir didesnės galios – „Ignitis ON“ įkrovimo stotelės. Jose įsikrauti labai patogu.
Atskiro paminėjimo vertas Palangos įkrovimo parkas. Mėgstame užsukti į „Hesburger“ stotelę Kaune prie „Muravos“ sankryžos. Tuo pačiu, pradeda patikti ir „Hesburger“ meniu – ypač skani arbata!
Neretai tenka apsilankyti Kauno technologijos universitete. Ten yra nuostabi įkrovimo vieta po ąžuolu, kur studentai ir darbuotojai gali įsikrauti nemokamai.
Beje, kad neatrodytų viskas pernelyg saldžiai, pasidalinsiu ir nemalonia patirtimi maisto prekių parduotuvės aikštelėje prie Gariūnų. Įsikrauti nepavyko, nors sąskaitoje du kartus buvo rezervuota po 50 eurų. Nepavyko užpildyti ir prašymo grąžinti pinigus už nesuteiktą paslaugą, nes neradau, kuriai prekių kategorijai jį priskirti – prie bulvių, ar prie pieno produktų.
Povilai, pasidalinkite, kaip atrodytų elektromobilio vairuotojo svajonių keliai ir įsikrovimo taškai?
Keliai jau ir šiuo metu yra visai puikūs. Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra sparčiai plečiasi ir gerėja. Dabar, manau, būtų gerai pasiekti, kad elektromobilių vairuotojų augimas atitiktų infrastruktūros plėtrą.
Na, dar galima pasvajoti apie galimybę įkraunant elektromobilį dalyvauti teikiant sistemines paslaugas. Pavyzdžiui, iš elektromobilio tiekti energiją į elektros tinklą, kai tai finansiškai apsimoka arba tam yra galimybės ir poreikis.