Kaip tai veikia?
Elektromobilis – automobilis, varomas elektriniu varikliu (vienu ar daugiau). Elektra saugoma baterijose arba kituose įrenginiuose. Automobiliai, kurie kartu su elektriniais naudoja ir vidaus degimo variklius, vadinami hibridiniais. Tikrieji elektromobiliai (Battery Electric Vehicle, BEV) – transporto priemonė kurioje veikia tik elektrinis variklis ir baterijos yra pakankamai talpios palyginus su hibridiniais automobiliais. Vidutiniškai su elektromobiliais galima nuvažiuoti apie 200 km. Išskirtiniais atvejais elektromobilių baterija būna daug talpesnė ir nuvažiuojamas didesnis atstumas (Tesla Roadster nuvažiuoja beveik 1000 km vienu krovimu), bet tai lemia daug didesnę elektromobilio kainą.
Elektromobiliai yra draugiški aplinkai, neišskiria CO2 emisijų ir labai prisideda prie oro kokybės gerinimo. Elektromobiliai naudoja ličio-jonų baterijas, kurios 95% yra perdirbamos. Elektromobiliai taip pat važiuoja tyliai, todėl miestuose galima žymiai sumažinti triukšmo lygį. Dar viena priežastis įsigyti elektromobilį yra ekonominė – elektromobilį eksploatuoti yra žymiai paprasčiau ir pigiau. Elektromobilių parkavimas miestuose nieko nekainuoja, taip pat galima naudoti A eismo juostą.
BEV (battery electric vehicle) yra 100% elektromobilis. Tikrasis elektromobilis naudoja vienintelį energijos šaltinį – elektros energiją, kuri yra įkraunama iš elektros tinklo į elektromobilio bateriją. PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) yra hibridinis automobilis, turintis elektros variklį, bateriją ir įprastą vidaus degimo variklį. Tokie automobiliai yra universalesni, tačiau jų priežiūra yra labai sudėtinga ir brangi. Hibridiniams automobiliams taip pat netaikomos lengvatos pvz.: mieste nemokamai palikti automobilį stovėjimo vietoje.
Elektromobilio nuvažiuojamas atstumas vidutiniškai priklauso nuo baterijos talpos ir efektyvumo bei dydžio. Kuo elektromobilis turi didesnę bateriją, mažesnį pasipriešinimo koeficientą, bei svorį, tuo daugiau kilometrų viena įkrova gali įveikti.
Keli elektromobilių pavyzdžiai:
- Nissan Leaf 40 kWh – 200 km;
- Tesla Model S 100 kWh – 500 km;
- Audi Etron Quattro 85 kWh – 300 km;
- Jaguar I-Pace 95 kWh – 300 km;
Priklauso nuo elektromobilio variklio galios, vairavimo stiliaus, oro sąlygų ir temperatūros, tačiau galima apibendrinti taip:
- Lengvasis automobilis 20 kWh / 100 km;
- Visureigis 30 kWh / 100 km;
- Tesla Model S su 100 kWh baterija gali įveikti apie 500 km;
- Jaguar I-Pace su 95 kWh baterija viena įkrova gali įveikti apie 300 km;
Elektromobilį galima įkrauti dviem būdais.
Pirmasis yra lėtas įkrovimas, antrasis yra greitasis įkrovimas.
Priklausomai nuo elektromobilio, elektromobilis gali turėti dvi atskiras jungtis pvz. kaip Nissan Leaf greito įkrovimo CHAdeMO ir lėto Type-2 jungtis, arba vieną bendrą CCS kurią gali naudoti abiem atvejais pvz. Mercedes-Benz EQC.
Lėto įkrovimo stotelės skirstomos į kelis tipus:
- Kabinamos ant sienos.
- Statomos ant žemės.
- Bevielės įkrovimo stotelės.
Lėto krovimo stotelių galia yra nuo 3.7 kW iki 22 kW. Visos lėto įkrovimo stotelės yra kintamos srovės (AC).
Dažniausiai sutinkamos stotelių konfigūracijos:
- 3.7 kW – 16A
- 7.4 kW – 32A
- 11 kW – 16A
- 22 kW – 32A
- Stotelės iki 7.4 kW galios yra vienfazės
- Stotelės nuo 11 kW galios visos yra trifazės
Įkrovimo laikas priklauso nuo dviejų pagrindinių faktorių. Pirmasis yra stotelės galia, antrasis yra maksimali galia kurią gali priimti elektromobilis. Pvz. Nissan Leaf 40 kWh bateriją turintis elektromobilis yra apribotas iki 6.6 kW galios. Todėl nesvarbu stotelė bus 7 kW ar 22 kW galios Nissan Leaf negalės priimti daugiau kaip 6.6 kW galios. Nissan lėto įkrovimo stotelėje bus pilnai įkrautas per maždaug 5-6 val.
Įkrovimo laikas teoriškai skaičiuojamas taip: 40 kWh / 6.6 kW = 6 val. Tačiau elektromobilis nesikrauna visada vienodu greičiu. Įkrovimo pradžioje ir pabaigoje įkrovimo greičiai yra dirbtinai sumažinami, todėl faktinis elektromobilio laikas yra visada ilgesnis nei deklaruojamas maksimalus.
Lėto įkrovimo stotelės kaina priklauso nuo gamintojo, įkrovimo galios, funkcijų (išmani ar įprasta) ir nuo įkrovimo taškų skaičiaus. Kainos priklauso ir nuo gamintojo. Kokybiškų gamintojų kainų diapazonas svyruoja nuo maždaug €700 iki €4,000.
Lėto įkrovimo stotelė montuojama prie objektų, prie kurių vairuotojas įprastai palieka elektromobilį ilgesniam laikui.
Dažniausiai tokios stotelės yra statomos:
- Namuose
- Viešbučiuose
- Prie gydimo įstaigų
- Prie bibliotekų
- „Statyk ir važiuok“ („park & ride”) stovėjimo aikštelių
Esminis skirtumas yra komunikacinis modemas, kurio pagalba stotelę galima prijungti prie programinės įrangos ir ją valdyti bei administruoti nuotoliniu būdu. Prijungus išmanias stoteles nuotoliniu būdu, galima pradėti / stabdyti įkrovimo sesiją, perkrauti, matyti naudojimo statistiką. Tam, jog stotelė taptų išmani, ją reikia prijungti prie interneto ryšio. Dažniausiai tai yra atliekama SIM kortelės pagalba (3G/4G) arba paprasto interneto kabelio pagalba (LAN). Šio funkcionalumo dėka yra galimybė apmokestinti įkrovimo paslaugą. Įprastų stotelių negalima administruoti nuotoliniu būtu, saugoti įkrovimo informacijos, bei apmokestinti įkrovimo paslaugos.
Greito įkrovimo stotelė – tai tokia stotelė, kuri leidžia įkrauti elektromobilį per maždaug 30 – 60 min. Greito įkrovimo stotelės visada yra nuolatinės srovės (DC). Jos būna pakabinamos ant sienos arba statomos ant žemės. Greito įkrovimo stotelių galia prasideda nuo 20 kW. Dažniausiai pasitaikanti greito įkrovimo stotelės galia yra 50 kW.
Pagrindinis skirtumas yra stotelės tipas t. y. kabinama ant sienos ar statoma ant žemės, taip pat stotelės įkrovimo galia. Yra funkcionalumo / dizaino / įkrovimo skirtumų – jie labai priklauso nuo gamintojo.
- Pakabinamų stotelių galia dažniausiai yra nuo 20 kW iki 40 kW
- Statomų ant žemės greito įkrovimo stotelių galia paprastai yra nuo 50 kW iki maždaug 160 kW
- Itin greito įkrovimo stotelės galia prasideda nuo 175 kW iki 500 kW
Pagrindinis skirtumas tarp greito krovimo ir itin greito įkrovimo stotelės yra skysčiu aušinami kabeliai.
Greito įkrovimo galia yra ribojama tiek stotelėje tiek ir automobilyje. Pvz., Hyundai Kona gali įsikrauti greito įkrovimo režimu maksimaliu 77 kW greičiu. 350 kW stotelė Nissan Leaf įkrovimo greitį ribos iki 77 kW, nepaisant to, jog stotelė gali fiziškai įkrauti elektromobilį daug greičiau.
Labai priklauso nuo stotelės, elektromobilio, oro temperatūros ir kt. sąlygų. Tačiau vidutinis elektromobilis vidutiniškai greito įkrovimo stotelėje yra įkraunamas per maždaug 30-50 min. Greičiausiai įkraunami šiuo metu rinkoje esantys elektromobiliai yra Tesla Model 3 ir Porsche Taycan gali būti įkraunami maksimalia 250 – 350 kW galia. Tokį elektromobilį įkrauti užtruks maždaug 10-15 min.
Greito įkrovimo stotelė montuojama prie objektų, kur elektromobilio vairuotojui patogu privažiuoti ir reikia elektromobilį įkrauti greitai. Dažniausiai jos statomos šiose vietose:
- Degalinės
- Greitkelių arterijos
- Greito maisto restoranai
- Miestų centrai
- Parduotuvės
Elektromobilis gali būti įkraunamas iš dviejų tipų įkrovėjų, t.y. iš kintamos srovės AC, toks įprastai naudojamas namuose, ir iš pastovios srovės DC įkrovėjo. Elektromobilio baterija energiją saugo pastovia srove DC, todėl norint iš mūsų įprasto tinklo įkrauti elektros energiją, būtinas srovės transformavimas iš AC į DC. Keitikliai, keičiantys įtampą iš AC į DC, yra labai sunkūs, brangūs, bei užima daug vietos. Kuo didesnę galią elektromobilis gali įsikrauti iš AC tinklo, tuo didesnis bus keitiklis. Didžiausią keitiklį turintis elektromobilis yra Renault Zoe. Jis sugeba iš kintamos srovės tinklo įsikrauti maksimalia 43 kW galia. Keitiklis yra labai sunkus, užima daug vietos ir kainuoja labai brangiai. Kodėl tai yra blogai ? Svoris = mažesnis nuvažiuojamas atstumas, dydis = mažiau vietos salone / bagažinėje, brangu = didesnė elektromobilio kaina. Gamintojai vengia didelės galios keitiklių. Populiariausi elektromobiliai Nissan Leaf turi 6.6 kW galios keitiklį, Tesla Model 3 – 11 kW. Pastovios srovės DC stotelėse įkrovimas vyksta iš stotelės tiesiai į automobilio bateriją, apeinant keitiklį. Įkrovimas vyksta daug greičiau ir praktiškai be energijos nuostolių.
Tiek lėto, tiek greito įkrovimo stotelės turi galimybę įkrauti vieną arba du elektromobilius vienu metu. Yra stotelių, kurios vienu metu gali įkrauti net 4 elektromobilius.
Europoje naudojami 4 skirtingos įkrovimo jungtys:
- Type2 kištukas naudojamas lėto įkrovimo stotelėse
- CHAdeMO jungtis naudojama greito įkrovimo stotelėse įkrauti tiktai Nissan ir Mitsubishi elektromobilius
- CCS jungtis, kartais dar vadinama Combo-2, yra pagrindinė greito įkrovimo jungtis
- Schuko įprasta 230V jungtis skirta elektromobilį įkrauti iš buitinio rozetės lizdo
Ličio-jonų baterijos gyvavimo trukmė priklauso ne nuo įkrovimo tipo (greitas arba lėtas), o nuo įkrovimo įpročių. Baterijų ilgaamžiškumui labai svarbu, jog įkrovimo metu jos būtų pilnai neįkraunamos ir visiškai neiškraunamos.
Trumpas pavyzdys kuris iliustruoja baterijų degradaciją:
Jeigu baterija pilnai įkraunama ir pilnai iškraunama, baterijos gyvavimo trukmė – 1000 įkrovimo ciklų;
Jeigu baterija pakraunama iki 80% ir pilnai iškraunama, baterijos gyvavimo trukmė – 3000 įkrovimo ciklų;
Jeigu baterija pakraunama iki 80%, o iškraunama iki 20%, baterijos gyvavimo trukmė – 5000 įkrovimo ciklų;
Gatvėse važinėja nemažai taksi elektromobilių kurie jau yra pravažiavę per 500,000 km tačiau jų baterijos likutis dar didesnis nei 50%.
Tesla anonsavo, jog naujos kartos baterijoms suteiks 1,600,000 km garantiją.
Elektromobilį galima įsikrauti keliais būdais:
- Sujungus elektromobilio laidą krovimo sesija pradedama automatiškai
- Sujungus laidą, prieš pradedant įkrovimą, reikia mobilioje programėlėje patvirtinti savo tapatybę
- Sujungus laidą, prieš pradedant įkrovimą, reikia patvirtinti savo tapatybę naudojantis RFID raktu
- Sujungus laidą, prieš pradedant įkrovimą, reikia susimokėti banko kortele per mokėjimo terminalą.
Norint pradėti naudotis mobilia programėle, reikia iš Google Play ar Apple AppStore parduotuvės parsisiųsti programėlę Ignitis ON. Parsisiuntus programėlę, reikia užsiregistruoti. Pakanka suvesti el. pašto adresą ir slaptažodį. Užsiregistravus ir prisijungus prie programėlės, reikės suvesti banko kortelės, nuo kurios bus automatiškai nuskaitomos lėšos po kiekvienos įkrovimo sesijos, duomenis.
Kiekvieną stotelę ir jos užimtumo statusą taip pat galima pamatyti šioje programėlėje esančiame žemėlapyje. Paspaudus ant piktogramos rodomas stotelės statusas (laisva ar užimta) realiu laiku.
RFID raktas yra unikalų numerį turintis pakabukas arba kortelė, pagal kurį galima identifikuoti klientą.
Šis raktas leidžia klientui greitai ir patogiai pradėti įkrovimo sesiją. Klientui tereikia priliesti RFID raktu ant įkrovimo stotelės esantį RFID skanerį ir įkrovimo sesija bus pradedama automatiškai.
RFID raktą galima užsisakyti Ignitis ON programėlėje.
RFID raktas klientams išduodamas nemokamai ir siunčiamas paštu.
Mūsų gerai apmokyti specialistai bendrauja su klientais 24/7 režimu. Klientų aptarnavimo linijos numeris +370 612 55515. Jame nuotoliniu būdu darbuotojai sprendžia dažniausiai pasitaikančias problemas. 95% problemų galima išspręsti nuotoliniu būdu. Likusias 5% problemų sprendžia mūsų specialistai atvykę į vietą fiziškai.
Stotelės įrengimas susideda iš kelių pagrindinių žingsnių:
- Klientui parenkamas tinkamas produktas (stotelė ir paslauga)
- Su klientu suderinamos komercinės projekto sąlygos
- Projektavimas
- Leidimų stotelei įrengti gavimas
- Instaliavimas
- Paleidimas
- Garantinis ir pogarantinis aptarnavimas
Jeigu klientas nori naudoti įkrovimo stotelę tiktai savo asmeniniams tikslams, tuomet klientui siūloma lėto įkrovimo stotelė, dažniausiai 7.4 / 11 kW galios ir pakabinama ant sienos.
Tokia stotelė dažniausiai naudojama:
- Privačiame name
- Garaže
- Daugiabučio požeminėje / antžeminėje aikštelėje
- Prie biurų / verslo centrų, uždaroje teritorijoje.
Pastaba: Stotelės įkrovimo galia priklauso nuo turimos kliento įvado galios ir automobilio maksimalios priėmimo galios. Pvz. Nissan Leaf, VW eGolf, Hyundai Kona, Hyundai IONQ, Jaguar I-Pace, BMW i3 gali krautis maksimalia 7.4kW galia. Tesla Model 3, Audi E-tron Quattro, VW ID3 11kW. Tesla Mode S, Renault Zoe gali krautis maksimalia 22kW.
Visais klausimas dėl stotelės įrengimo darbų apimties ir kainos reikia kreiptis į mūsų įmonės darbuotojus.
Norint apskaičiuoti elektromobilių stotelės įrengimo kainą reikės šios informacijos:
- Užsakovo kontaktiniai duomenys (Vardas Pavardė / Pavadinimas, El. pašto adresas, Telefono nr.)
- Objekto, kur norima įrengti stotelę, adresas
- Preliminarus kabelio tiesimo atstumas metrais
- Danga (Asfaltas / Žolė / Konstrukcijos)
- Pageidaujamas darbų atlikimo terminas
- Kelio ženklai žymintys stotelės buvimo vietą
- Apsauginiai stulpeliai
- Pardavimo aikštelės dažymo darbai
- Stotelės gamintojas, tipas, modelis
- Montavimo tipas (ant žemės / sienos)
- Reikalinga galia (kW)
- Fazių skaičius
- Jungčių skaičius
- Pamatas
- Kitos pastabos
Mūsų specialistai padės Jums atsakyti į šiuos klausimus, patars, kur ieškoti informacijos, o surinkus visus duomenis per dvi darbo dienas pateiksime rangos darbų kainą.
Įprastai gamintojai taiko 24 mėn. gamyklinę garantiją nežiūrint į įrenginio tipą. Tiek lėto tiek greito įkrovimo stotelėms suteikiama vienoda garantija. Pasibaigus garantiniam periodui, mes teikiame mokamą pogarantinę stotelių priežiūrą, atliekame jų remontą bei tiekiame atsargines dalis.
Stotelės prijungimas į Ignitis ON mobilios aplikacijos platformą klientui kainuoja €20 / mėn. už kiekvieną stotelę.
Už šį mokestį klientas gauna prieigą prie platformos vartotojų, kurie galės naudotis kliento teikiama įkrovimo paslauga. Stotelė bus atvaizduojama įvairių platformų žemėlapiuose (Ignitis ON, Plugshare, Google Maps ir pan.). Į kainą įskaičiuotas 24/7 klientų aptarnavimas ir pirminių problemų sprendimas nuotoliniu būdu.
Norint apmokestinti įkrovimo paslaugą, klientui tai papildomai kainuos 7% nuo visos apyvartos ir €0.3 už kiekvieną įkrovimo sesiją. Kad būtų lengviau suprasti, kaip yra skaičiuojami komisiniai mokesčiai, pateikiame trumpą pavyzdį:
Stotelėje įkrauta elektros už €100.
Įkrauta buvo per 30 sesijų.
30 x 0.3ct = €9.
Apyvartos mokesčiai 7% nuo €100 = €7.
Klientui bus išmokėta 100 – 9 -7 = €84.
Ignitis ON vysto nuosavą elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą. Mūsų tikslas – būti patikimiausiu ir patogiausiu elektromobilių įkrovimo stotelių tinklu Lietuvoje. Šiuo metu turime apie 70 viešų stotelių kurių dauguma yra įrengtos Vilniaus mieste. Vėliau bus vykdoma plėtra į kitus Lietuvos miestus. Geografiškai mūsų tinklas dengs didžiąją dalį Lietuvos teritorijos. Stotelės viena nuo kitos bus nutolę maždaug 30 – 50 km atstumu.
Ignitis ON stotelės įrengiamos miestų centruose, šalia greitkelių, parduotuvių, greito maisto restoranų ir biurų.
Stotelės įrengimas kiekvienu atveju yra skirtingas ir priklauso nuo stotelės tipo, atstumo nuo elektros pastotės iki fizinės stotelės vietos, dangų sudėtingumo ar spec. kliento pageidavimų. Susisiekite su mumis ir mes padėsime atsakyti į jūsų klausimą.
Visas stotelės įrengimo ciklas labai priklauso nuo to, ar turime stotelę savo sandėlyje, ar ją reikia užsakyti iš gamintojo. Paprastai, priklausomai nuo stotelės tipo, stotelės gamyba užtrunka nuo 8 iki 16 savaičių.
Stotelės įrengimas labai priklauso nuo to, ar stotelė yra statoma privačioje ar valstybinėje žemėje. Jeigu statoma privačioje, tuomet įrengimas (jau turint stotelę) užtrunka apie 1-3 dienas. Jeigu statoma valstybinėje žemėje, įrengimo procesas gali užtrukti iki 8 mėn., kol sutvarkomi visi būtini leidimai.
Electric vehicle means a vehicle with one or more electric engines. Electricity is stored in batteries or other devices. Vehicles that use an internal combustion engine together with electric ones, are called hybrids. The actual electric vehicles (Battery Electric Vehicle, BEV) are vehicles operating only with an electric engine and having sufficient battery capacity in comparison with hybrids. On average, the electric vehicle can travel approximately 200km. In rare cases, the electric vehicle battery is much more capable and allows travelling greater distances (the Tesla Roadster can travel almost 1000km with one charge), however, it means that the price of the electric vehicle is much higher.
Electric vehicles are environmentally-friendly, they do not emit CO2 and play a significant role in improving the air quality. Electric vehicles use lithium-ion batteries, which are 95% recyclable. Electric vehicles are silent, therefore enabling reduction of the noise levels in cities. Another reason to get an electric vehicle is an economic one – an electric vehicle is much easier and cheaper to use. Parking of electric vehicles is free of charge in cities and electric vehicles are also allowed to use the „A“ traffic lane.
A battery electric vehicle (BEV) is a 100% electric vehicle. The actual electric vehicle uses electricity as the only power source, which is charged from the electricity grid into the electric vehicle battery. A plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) is a hybrid vehicle, which has an electric engine, battery and a regular internal combustion engine. Such vehicles are more universal, however, their maintenance is very complicated and pricey. Benefits, e.g. parking the vehicle in a city free of charge, also this does not apply to hybrid vehicles.
The average driving distance of an electric vehicle depends on the battery capacity, effectiveness and size. The bigger the battery, the lower the resistance coefficient, and the smaller weight, the longer distance an electric vehicle can go in one charging. Here are some examples:
- Nissan Leaf 40kWh – 200km;
- Tesla Model S 100kWh – 500km;
- Audi Etron Quattro 85kWh – 300km;
- Jaguar I-Pace 95kWh – 300km;
It depends on the engine power of the electric vehicle, the driving style, weather conditions and temperature, however it can be generalized as follows:
- Passenger car 20kWh/100km;
- All-terrain vehicle 30kWh/100km;
- Tesla Model S with 100 kWh battery can travel approximately 500km;
- Jaguar I-Pace with 95kWh battery can travel approximately 300km on one charging;
There are two ways to charge an electric vehicle – by slow charging and by fast charging. Depending on the electric vehicle, it can have two separate connectors, e.g. Nissan Leaf, or one universal connector, which can be used in both cases, e.g. Mercedes-Benz EQC.
There are several types of slow charging stations:
- Wall-mounted.
- Ground-mounted.
- Wireless charging stations.
The power of slow charging stations varies from 3.4kW to 22kW. All the slow charging stations are Alternating Current (AC) stations. The most frequent configurations for charging stations:
- 3.7kW – 16A
- 7.4kW – 32A
- 11kW – 16A
- 22kW – 32A
- Charging stations with power up to 7.4kW are single-phase.
- All the charging stations with power above 11kW are three-phase.
The charging time depends on two main factors, the first one being the power of the charging station, and the second – the maximum power that the electric vehicle is able to receive. e.g. the Nissan Leaf electric vehicle with a 40kWh battery is limited to 7kWh power. Thus, there is no difference if the power of the charging station is 7kW or 22kW, a Nissan Leaf will not be able to receive more power than 7kW. The Nissan will be fully charged at the slow charging station after approximately 5 hours. The charging time can theoretically be estimated like so: 40kWh / 7kW = 5.7hrs. However, an electric vehicle does not always keep the same charging speed. At the beginning and at the ending of the charge, the charging speed is artificially lowered, therefore the actual charging time of an electric vehicle is always longer than the declared maximum.
The price of a slow charging station depends on the manufacturer, charging power, features (smart or regular) and the number of charging points. The price range of high-quality manufacturers differs from approximately €700 to €4,000.
The slow charging station is mounted to such facilities, where the driver usually leaves his vehicle for a longer period. Usually such stations are installed:
- At home
- At hotels
- Near healthcare institutions
- Near libraries
- At ‘park & ride’ car parks
The main difference is a communication modem, which allows connecting the charging station to software and enables its remote control and administration. By connecting the smart stations remotely, you can start/end your charging session, reload, and see the usage statistics. In order for the charging station to become smart, it needs to be connected to the Internet. It is usually achieved with the help of a SIM card (3G/4G) or a regular Internet cable (LAN). Such functionality allows setting of the usage fee for charging services. Regular charging stations cannot be administered remotely and therefore are unable to save charging information and set the usage fee for charging services.
A Fast charging station is a charging station, which allows the charging of the electric vehicle within approximately 30 to 60 minutes. Fast charging stations are always direct current (DC) stations. They can be wall- or ground-mounted. The power of fast charging stations starts from 20kW. Most frequently, the power of a fast charging station is 50kW.
The main difference is the type of the charging station, i.e. wall- or ground-mounted, in addition to the charging power of the station. There are also differences in functionality, design and charging, which are highly dependent on the manufacturer.
- The power of wall-mount stations is usually between 20kW and 40kW.
- The power of ground-mounted fast charging stations is usually between 50kW and approximately 160kW.
- The power of rapid charging stations starts from 175kW up to 500kW.
The main difference between fast and rapid charging stations is the liquid-cooled cables.
The fast charging power is limited both in the charging station and the vehicle. e.g. The Hyundai Kona can be fast-charged with a maximum speed of 77kW. A 350kW charging station will limit the charging speed of a Nissan Leaf to 77kW despite the fact that the station is physically capable of charging the vehicle much quicker.
It highly depends on the charging station, the vehicle, weather temperature and other conditions. However, the average electric vehicle can be charged at the fast charging station within approximately 30-50 minutes. Currently, the Tesla Model 3 and Porsche Taycan are the fastest to charge electric vehicles on the market. They can be charged with maximum power of 260kW-350kW. The charging of such electric vehicle will take approximately 10-15 minutes.
Fast charging stations are usually mounted to the facilities that are convenient for a driver to access and where the vehicle needs to be charged quickly. Usually they are installed in the following locations:
- Service stations
- Arterial roads
- Fast food restaurants
- City centres
- Supermarkets
Electric vehicle can be charged from two types of chargers, i.e. Alternating Current AC, which is usually used at home, and the direct current DC charger. The battery of an electric vehicle stores the power in direct current DC, therefore in order to charge it from our regular grid, the current needs to be converted from AC to DC.
Converters that change the voltage from AC to DC are very heavy, pricey and use up a lot of space. The more power an electric vehicle can charge from the AC, the bigger the converter will be. The Renault Zoe is an electric vehicle with the biggest converter. It is able to charge from an Alternating Current network with the maximum power of 43kW. The converter is very heavy, uses up a lot of space and costs a lot of money. Why is it bad? Weight equals shorter travel distance; size equals less space in the passenger compartment or boot; high price equals higher price of the electric vehicle. Manufacturers generally avoid high power converters. The most popular electric vehicles such as the Nissan Leaf have a 7.4kW converter; the Tesla Model 3 has the one with 11kW. DC charging goes directly from the charging station to the vehicle battery, circumventing the converter. The charging is much faster, almost without any energy losses.
Both slow and fast charging stations have a possibility to charge one or two electric vehicles simultaneously. Some charging stations can charge even 4 electric vehicles at the same time.
4 different types of charging connectors are used in Europe:
- The Type2 plug is used in the slow charging stations
- The CHAdeMO connector is used in the fast charging stations only for Nissan and Mitsubishi electric vehicles
- The CCS connector, sometimes also referred to as the Combo-2 is the main type of fast-charging connector
- The regular 230V Schuko connector is designed for charging the electric vehicle from a domestic socket
The life-span of lithium-ion batteries depends not on the charging type (fast or slow), but on the charging habits. For the longevity of batteries, it is very important that when charging they would not be fully charged, as well as fully discharged. Here is a short example illustrating the degradation of batteries. If the battery is being fully charged and discharged, its life-span is 1000 charging cycles. If the battery is being charged up to 80% and then fully discharged, its life-span is 3000 charging cycles. If the battery is being charged up to 80% and then discharged to 20%, its life-span is 5000 charging cycles. In the streets, there are many taxi electric vehicles with more than 500,000 vehicle kilometres and more than 50% remaining battery. Tesla has announced that the new generation batteries will have a 1,600,000km warranty.
An electric vehicle can be charged in several ways:
- By connecting the electric vehicle cable, the charging session starts automatically
- After connecting the cable, an identity confirmation on the mobile application is required before the charging starts;
- After connecting the cable, an identity confirmation with an RFID key is required before the charging starts
- After connecting the cable, the payment by card through the payment terminal is required before the charging starts
In order to start using the mobile application, you need to download the Ignitis ON mobile application from the Google Play or Apple AppStore. After downloading the application, registration is required. You need to enter only your email and password. After registering and connecting to the application, you will have to enter details of the bank card, from which the funds will be automatically collected after each charging session. You can also observe all the charging stations and their availability status on the map in this application. The availability status (occupied/free) is shown in real time by tapping on the icon.
RFID key is a fob or a card, which allows identification of the customer. This key enables the customer to start the charging session quickly and conveniently. The customer only needs to touch the RFID scanner located on the charging station with their RFID key and the charging session will start automatically. The RFID key can be ordered on the Ignitis ON application. The RFID key is issued for customers free of charge and is sent by mail.
Our highly trained specialists communicate with customers 24/7. The customer support line number is +370 612 55515. Here our staff remotely resolves the most common issues. 95% of issues can be resolved remotely. Remaining 5% are resolved by our specialists who arrive physically at the location.
The installation of a charging station includes several main steps:
- A suitable product (charging station and service) is selected for a customer
- The commercial conditions of the equipment are agreed with the customer
- Designing
- Obtaining permits to install the charging station
- Installation
- Setting to work
- After-sales and further service
If the customer would like to use the charging station only for their own personal needs, the slow charging station, usually wall-mounted and with 7.4/11kW power, is suggested to the customer. Such a charging station is usually used:
- At private homes
- Garages
- Underground/above ground car parking areas of the blocks of apartments
- Near offices/business centres, closed areas
Note: the power of a charging station depends on the input power availability from the customer and the maximum power reception of the vehicle. e.g. Nissan Leaf, VW eGolf, Hyundai Kona, Hyundai IONQ, Jaguar I-Pace, BMW i3 can be charged with a maximum of 7.4kW power. The Tesla Model 3, Audi E-tron Quattro, VW ID 11kW. Tesla Mode S, Renault Zoe can be charged with a maximum of 22kW power.
For all matters relating to the scope and price of the charging station installation works you need to turn to our staff. In order to estimate the electric vehicle charging station installation price, the following information will be required:
- Contact details of the customer (name/surname/title, email, phone number)
- Address of the premises where the charging station is to be installed
- Preliminary cabling distance in metres
- Surface (asphalt/grass/constructions)
- Desired term for delivery of works
- Road signs marking the location of the charging station
- Protective poles
- Decorative order of the selling area
- Manufacturer, type and model of the charging station
- Type of mounting (ground/wall)
- Required power (kW)
- Number of phases
- Number of connections
- Foundations
- Other remarks
Our specialists will help you to answer these questions and advise where to look for information. After all the required information is received, we will provide the price for contract work within two working days.
Usually manufacturers provide a 24 month manufacturer’s warranty irrespective of the type of the device. The warranty is the same for both slow and fast charging stations. After the expiration of a warranty period, we provide paid after-warranty maintenance of the charging stations, perform repairs and supply spare parts.
Connection of the charging station to the Ignitis ON mobile application platform costs €20/month for each charging station. This fee provides the customer an access to the platform users, who will be able to use the charging service provided by the customer. The charging station will be shown on the maps of various platforms (Ignitis ON, Plugshare, Google Maps, etc). The 24/7 customer support and remote primary troubleshooting is also included to the price. In order to set a usage fee for charging services, it will cost additionally 7% from all the turnover and €0.3 for each charging session. For a better understanding of the commission fees, here is a short example. The charging station has charged the amount of power worth €100. There were 30 sessions to reach this amount. 30 x 0.3ct = €9. 7% turnover fee from €100 = €7. The customer will be paid 100 – 9 -7 = €84 in total.
Ignitis ON develops their own electric vehicle charging station network. Our aim is to become the most reliable and convenient electric vehicle charging station network in Lithuania. Currently, we gave around 70 public charging stations, most of which are located in Vilnius. Later, the development will be carried out in other cities of Lithuania. Geographically, our network will cover the major part of Lithuania. The distance between charging stations will be around 30-50km. Ignitis ON charging stations are being installed at the city centres, near motorways, supermarkets, fast food restaurants, offices.
The installation of a charging station differs in each case and depends on the type of the charging station, the distance from the electricity substation to the physical location of the charging station, complexity of surfaces or specific wishes of the customer. Contact us and we will help with answering your question.
The whole charging station installation cycle strongly depends on whether the charging station is present at our storage depot, or we have to order it from the manufacturer. Usually, depending on the type of the charging station, the production of the charging station takes around 8-16 weeks. The installation of the charging station strongly depends on whether the station is being installed on private or state-owned land. If the land is private, then the installation takes up around 1-3 days (provided that the charging station is present). If the land is state-owned, then the installation can take up to 8 months until all the necessary permits are arranged.