Elektromobilis „Citroën e-C3“: nebrangus ir tylus kasdienis palydovas mieste

Techniniai „Citroën e-C3“ duomenys 
Baterijos talpa44 kWh
Maksimalus nuvažiuojamas atstumas326 km
Variklio galia83 kW
Lėto įkrovimo sparta7,4 kW
Greito įkrovimo sparta100 kW
Sukimo momentas120 Nm

Paprastas, vienas pigiausių rinkoje ir idealiai pritaikytas kasdieniam miestiečio gyvenimui. Nors ir nepasižymi įmantriomis savybėmis ar priedais, elektrinis miesto herojus „Citroën e-C3“ turi kuo nustebinti.

Minimalistinė automobilio filosofija

Šįkart priešais mus – vienas pigiausių rinkoje elektromobilių „Citroën e-C3“, kurio kaina prasideda vos nuo 24 290 eurų. Nors ir džiugina išvaizdžiu ir moderniu dizainu, tokia kaina reikalauja tam tikrų kompromisų.

Įlipus į automobilį pasitinka praktiškas ir paprastas, galima sakyti, net minimalistinis interjeras. Bazinėje elektromobilio versijoje yra tik vairuotojui skirtas ekranėlis. Čia nėra liečiamo ekrano ar išmanios centrinės konsolės: klimato kontrolė valdoma fiziniais ratukais, o radijas, muzika ir navigacija – mobiliąja programėle. Kita vertus, dažnas vartotojas neišnaudoja didžiosios dalies šiuolaikinių automobilių funkcijų, tad tokia minimalistinė filosofija suteikia savotiško žavesio ir gal net finansiškai apsimoka.

Idealus miesto kompanionas

Pigiausia „Citroën“ elektrinė versija pagyrų nusipelno dėl ekonomiškumo – elektros sąnaudos itin mažos ir leidžia pamiršti dažną įkrovimą. Elektromobilis taip pat kompaktiškas ir manevringas, lengva apsisukti ir parkuotis, o pakaba gerai susidoroja su visais kelio nelygumais. Todėl miesto sąlygomis „Citroën e-C3“ tampa tikru herojumi.

Kasdienai ir kiekvienai kelionei

Norite ištrūkti iš miesto ir pakeliauti po Lietuvą? Tam nereikės papildomo automobilio. „Citroën e-C3“ yra ganėtinai erdvus: jo ilgis siekia 4015 mm, plotis – 1755 mm, o aukštis – 1577 mm. Kitaip tariant, jame daugiau vietos kojoms ir galvai. Palyginus su ankstesne versija, dabartinis modelis netgi šiek tiek primena krosoverį.

Nors ir nėra itin greitas, tačiau pritaikytas Lietuvos keliams. Šis elektromobilis iki 100 km/h įsibėgėja per 11 sekundžių, pasiekia maksimalų 134 km/h greitį ir vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų. Svarbu pabrėžti, kad toks rezultatas pasiekiamas ne tik teorijoje, bet ir praktiškai. Nors „Citroën e-C3“ idealiausiai tinka trumpesnėms kelionėms užmiestyje, tačiau keliaujant iš Vilniaus link pajūrio teks sustoti pailsėti. Bet kai pakeliui patogiai išdėstytos įkrovimo stotelės, tai šiais laikais nebėra problema. Džiugina ir tai, kad nedidelė baterija nuo 20 iki 80 proc. su maksimalia 100 kW sparta gali būti įkrauta vos per 26 minutes.

Garsai, kurie nepaliks abejingų

Ieškant priekabių prie tokio pigaus automobilio, reikėtų paminėti jo skleidžiamus garsus. Nors garso izoliacija išties nebloga, tačiau prie įspėjamųjų signalų – nuo parkavimo iki posūkio – gali tekti priprasti. Tai ne švelnus pyptelėjimas, o skambutis, kurio neįmanoma neišgirsti.

Svarbiausi „Citroën e-C3“ privalumai:

  • Ekonomiškumas. Dėl minimalistinio požiūrio ir nedidelių elektros sąnaudų automobilį itin nebrangu eksploatuoti.
  • Kaina. Ne tik ekonomiškas, bet ir pigus. Vos už 24 tūkst. eurų galima gauti kelionėms tiek mieste, tiek užmiestyje idealiai tinkantį automobilį.
  • Kompaktiškas. Šis elektromobilis yra gana nedidelis ir manevringas, todėl su juo lengva apsisukti ir parkuotis.

Svarbiausi „Citroën e-C3“ trūkumai:

  • Interjeras. Nors vieniems minimalistinis automobilio vidus patiks, kitiems gali trūkti ekrano ar išmanios centrinės konsolės, jau tapusios neatsiejama elektromobilių dalimi.
  • Garso signalai. Prie specifinių įspėjamųjų garsų tikrai reikia priprasti.

„Citroën e-C3“ – paprastas, pigus ir itin praktiškas pasirinkimas tiek mieste, tiek ilgesnėms kelionėms. Svarbu ir tai, kad nedidelė automobilio kaina ir minimalistinė filosofija padaro elektromobilumą prieinamu vis didesniam žmonių ratui.