Elektromobiliai – ne tik vikrūs ir kompaktiški miesto gyvenimo palydovai, bet ir dideli užmiesčio kelių užkariautojai. Vieną tokių – keturiais ratais varomą, beveik 2,7 tonos sveriantį „Hyundai Ioniq 9“ išbandė lyderiaujančio greito elektromobilių įkrovimo tinklo Baltijos šalyse „Ignitis ON“ Komercijos skyriaus vadovas Vidmantas Dijokas. Jis šiam automobiliui duoda net 9 balus iš 10-ies. Tad ko pritrūko iki maksimalaus įvertinimo?
| Techniniai „Hyundai Ioniq 9“ duomenys | |
| Baterijos panaudojama talpa | 110 kWh |
| Maksimalus nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu | 600 km |
| Didžiausia įkrovimo kintamąja srove galia | 11 kW |
| Apytikslis AC įkrovimo laikas (10–100 %) | 10 val. |
| Didžiausia įkrovimo nuolatine srove (DC) galia | 350 kW |
| Įkrovimo nuolatine srove trukmė (10–80 %) | 24 min. |
| Maksimali bendra dviejų variklių galia | 320 kW |
| Įsibėgėjimas iki 100 km/h | 5,2 sek. |
| Maksimalus greitis | 200 km/val. |
| Maksimalus sukimo momentas | 700 Nm |
Vietos – su kaupu
Sumanių energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ tapo „Lietuvos metų automobilis 2026“ konkurso partneriu, todėl kandidatus į geriausio automobilio ir tuo pačiu elektromobilio titulą išmėgino V. Dijokas ir dar 7 „Ignitis grupė“ atstovai. Į „Ignitis ON“ komercijos skyriaus vadovo rankas pateko sunkiasvorio „Hyundai Ioniq 9“ rakteliai. Nors automobilio spalva – kaip ir testavimo dieną apniūkusio dangaus, tačiau nuobodulys greitai išsisklaido.
Žavi išorės dizainas, kuris išlaikė kitų „Hyundai Ioniq“ serijos modelių bruožus: futuristines linijas ir kiek nostalgiškai atrodančias, lyg iš atskirų pikselių sudėliotas lempas. Stebina durų rankenėlės, kurios išlįsdamos į išorę lyg pasveikina vairuotoją ar keleivius, ir salono viduje įmontuoti skaitmeniniai šoniniai veidrodėliai. Kitas geras sprendimas – 21 colių ratlankiai, su kuriais 2,7 tonos sveriantis elektromobilis atrodo netgi sportiškai.
Nors ši transporto priemonė vizualiai neatrodo tokia jau didelė, salone vietos – labai daug. Beveik 90 tūkst. eurų kainuojančiame elektromobilyje patogiai gali keliauti šeši žmonės (3 eilės po 2 sėdynes). Negana to, dalis sėdynių išsilanksto į patogius fotelius, kurie leidžia mėgautis net ilgiausiomis kelionėmis. Jose galima naudoti ir didesnius įrenginius – prie integruoto 230 V maitinimo lizdo galima prijungti bet kokį įtaisą.
„Iki automobilio galo – kaip iki boulingo takelio pabaigos. – šmaikštauja V. Dijokas. – Erdvės įspūdį dar labiau sustiprina stiklinės lubos, o užlenkus paskutinę sėdynių eilę galima turėti didesnę bagažinę.“
Patogumai vairuotojui
Atsisėdus už vairo itin nudžiugina išbaigtas interjeras – panaudotos kokybiškos apdailos medžiagos, odinės sėdynės puikiai dera su metalinių atspalvių plastiko detalėmis, į vairuotoją orientuotas ilgas ir lenktas prietaisų skydelis. Tiesa, pastarajame norėtųsi įdomesnių ar labiau futuristinių sprendimų.
Patogu ir tai, kad prietaisų valdymui palikta intuityvių fizinių mygtukų. Keletas jų – ir ant vairo.
Geriausias pojūtis – kelyje
Galima mėgautis tiesiog žiūrint į „Hyundai Ioniq 9“ dizainą, tačiau geriausias jausmas apima šiuo elektromobiliu susiruošus į kelią. Dėl panaudotų technologijų ši galinga transporto priemonė (428 AG / 700 Nm) nuo pat pirmų sūkių užtikrina maksimalią galią, tad kaipmat už nugaros palieka kitus eismo dalyvius. Automobilyje įmontuoti du varikliai, o bendra galia siekia 320 kW. Tiesa, nepaisant savo svorio, juda gana elegantiškai. Gal tik pakaba galėtų būti minkštesnė.
Priekaištų neįmanoma rasti garso izoliacijai ir garso sistemai, tačiau prie į saloną „atkraustytų“ šoninių veidrodėlių reikia priprasti. Šis sprendimas – itin neįprastas ir automobiliui nesuteikia patogumo.
„Gal tiesiog priešinuosi naujovei. Jei įmanoma, rinkčiausi variantą su šoniniais veidrodėliais automobilio išorėje“, – šypsosi V. Dijokas.
Svarbiausi „Hyundai Ioniq 9“ privalumai:
- Automobilio galia ir dinamika – šis 2,7 tonos galiūnas kelyje juda gana elegantiškai.
- Sąnaudos ir nuvažiuojamas atstumas, kuris dėl didelės baterijos siekia net 600 kilometrų.
- Erdvumas ir patogumas – patogiai gali keliauti net šeši keleiviai, o dalis sėdynių išsilanksto į patogius fotelius.
Svarbiausi „Hyundai Ioniq 9“ trūkumai:
- Vairuotojo konsolės dizainas galėtų būti labiau futuristinis ir įdomus.
- Nuo salono neatskirta bagažinės erdvė.
Teks vairuoti dar bent kartą
Patogu, kad norint pašildyti bateriją prieš įkrovimą, nebūtina specialiai įjunginėti šios funkcijos, pakanka pasirinkti maršrutą į įkrovimo stotelę. Pats įkrovimas – itin greitas: įkraunant bateriją su 50 proc. likučiu naudojama maksimali įkrovimo stotelės teikiama galia. 150 kW galios įkrovimo stotelės pakanka, kad per 10 minučių baterija būtų įkrauta papildomiems 100 kilometrų. Kadangi šis elektromobilis palaiko greitą įkrovimą iki 350 KW, galingesnėje įkrovimo stotelėje 100-ui kilometrų galima įsikrauti vos per maždaug 5 minutes.
Kadangi tai didžiulis automobilis, o bandymų metu buvo važiuojama toli gražu ne ekonomiškai, nieko keisto, kad vidutinės elektros sąnaudos siekė 28 kWh/100 km. Važiuojant nuosaikiau, galima tikėtis, kad itin talpios 110 kWh baterijos gali pakakti ir 600 kilometrų. Tai oficialiai deklaruoja ir pats gamintojas.
„Šį elektromobilį rekomenduočiau tiems, kurie mėgsta erdvius ir didelius automobilius. Kadangi dar liko neišbandytų reikalų – yra tokie važiavimo režimai kaip „nuokalnė“, „purvas“, „sniegas“, labai norėčiau šį „Hyundai“ modelį pavairuoti ir žiemą bei sudėtingesnėmis sąlygomis. Tad, panašu, teks dar bent kartą sėsti už šio elektromobilio vairo“, – dalinasi „Ignitis ON“ atstovas.
Apie patvarumą bet kokiomis sąlygomis taip pat signalizuoja 5 metų garantija ir net 12 metų antikorozinė garantija. „Hyundai Ioniq 9“ Lietuvoje prekiauja 3 gamintojo atstovai.



