Šiuo metu rinkoje elektra varomų pikapų pasirinkimas – ribotas, todėl kiekvienas naujas modelis sulaukia didelio susidomėjimo. Ne išimtis ir korėjietiškasis KGM „Musso“. Šis elektromobilis, anot jį išbandžiusio Martyno Vitkausko, sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ eksploatacijos skyriaus vadovo, turi potencialo tapti vienu populiaresnių pasirinkimų savo segmente.
| Techniniai KGM „Musso“ duomenys | |
| Naudojama baterijos talpa | 80,6 kWh |
| Maksimalus nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu | 466 km |
| Didžiausia įkrovimo kintamąja srove galia | 11 kW |
| Apytikslis AC įkrovimo laikas (10–100 %) | 10 val. 20 min. |
| Didžiausia įkrovimo nuolatine srove (DC) galia | 300 kW |
| Įkrovimo nuolatine srove trukmė (10–80 %) | 36 min. |
| Maksimali variklio galia | 304 kW |
| Įsibėgėjimas iki 100 km/val. per | 7,98 sek. |
| Maksimalus greitis | 177 km/val. |
| Maksimalus sukimo momentas | 2x339 Nm |
| EuroNCAP įvertinimas | 5 |
Sudaro rimto pikapo įvaizdį
KGM „Musso“ – dėl savo išvaizdos ir ryškios spalvos dėmesį traukiantis elektromobilis. Taip pat – didžiulis: 5 metrų ilgio ir 1,9 metro pločio.
Rimto pikapo įvaizdį sustiprina daugybė šio tipo automobiliams būdingų detalių. Visgi, didelė dalis jų nėra funkcionalios. Tad, pavyzdžiui, ant variklio dangčio esančių plastikinių kilpų būtų galima ir atsisakyti.
Vairuojant įspūdį palieka elektromobilio trauka: sukimo momentas iki maždaug 70 km/val. pikapui – išties įspūdingas. To ir galima tikėtis: KGM „Musso“ – galingas pikapas su 4 varomais ratais, dviem elektros varikliais ir 304 kW maksimalia galia. Tiesa, 18,14 centimetro siekianti prošvaisa (atstumas nuo kelio dangos iki žemiausiai važiuoklėje esančios automobilio dalies) panašesnė į miesto krosoverių.
Itin praktiškas
Svarbiausi dalykai, dėl kurių pasirenkami pikapai, išpildyti su kaupu. 907 litrų dydžio bagažinė – itin talpi, o nuvažiuojamas 466 kilometrų atstumas – išties neblogas rezultatas darbui ir iššūkiams sutvertai transporto priemonei. Jos patikimumą didina ir 20 tūkst. kilometrų nustatytas serviso intervalas (serviso sąnaudos 100 tūkst. kilometrų – 1 000 eurų). Elektromobiliui suteikiama net 7 metų garantija ir 6 metų antikorozinė garantija. Šiuo metu KGM „Musso“ modeliu Lietuvoje prekiauja vienas atstovas.
„Elektromobilio interjeras taip pat pasižymi praktiškumu ir išlaiko pikapams būdingą stilistiką. Tiek priekyje, tiek gale pakanka vietos patogiam sėdėjimui. Salonas paruoštas intensyviam naudojimui ir yra tinkamas darbui lauko sąlygomis – medžiagos atsparios dėvėjimuisi, naudojama dirbtinė oda yra lengvai valoma“, – pastebi M. Vitkauskas.
Tiesa, darbiniame elektromobilyje multimedijos sistema vis tiek galėtų būti labiau funkcionali ir intuityvi, o multimedijos ekranas – didesnis. Vairo mygtukų išdėstymas ir funkcijos taip pat reikalauja didesnio papildomo dėmesio, blaško informacijos gausa prietaisų skydelyje. Žinoma, galbūt prie to tiesiog tereikia priprasti. Patogumo nesuteikia ir tai, kad „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ veikia tik prijungus telefoną laidu.
Sąnaudos – maloniai stebinančios
Beveik 2,3 tonos sveriančiame pikape, kurio pavadinimas ne šiaip sau, išvertus iš korėjiečių kalbos, reiškia „raganosį“, įmontuoti parkavimo jutikliai, galinio vaizdo kamera ir visos šiuolaikiškos saugos sistemos. Kartais atrodo, kad galbūt jų – net per daug. Vairuotojo stebėsenos sistema galėtų generuoti mažiau įspėjamųjų garsų, signalų ir pranešimų ekrane.
Nors iš pažiūros KGM „Musso“ gali pasirodyti masyvus, jo valdymas kelyje labiau primena miesto krosoverį. Dėl dinamiškos traukos, aštraus apsisukimo spindulio ir gerai subalansuoto vairo, elektromobilis yra manevringas ir lengvai valdomas net siauresnėse erdvėse. Patogu ir tai, kad siūlomi trys vairavimo režimai: sportinis, ekonomiškas ir žiemos.
Maloniai stebina elektros energijos sąnaudos. Testuojant mišriu režimu jos siekia apie 22 kWh/100 km – mažiau nei tikėtasi tokio tipo ir dydžio elektra varomai transporto priemonei. Taip pat mažiau nei tai, ką komunikuoja pats gamintojas (25,98 kWh/100 km). Jei lieka energijos, iš elektromobilio galima įkrauti ir įvairius prietaisus.
„Išsprendus minėtus tobulintinus aspektus ir jei šio modelio kaina būtų mažesnė (pigiausio modelio kaina siekia beveik 49 tūkst. eurų), KGM „Musso“ galėtų tapti vienu iš populiaresnių pasirinkimų savo segmente. Jo praktiškumas ir pikapo savybės turi potencialo“, – apibendrina „Ignitis“ eksploatacijos skyriaus vadovas.
Svarbiausi KGM „Musso“ privalumai:
- Elektromobilio trauka keturiais varančiais ratais.
- Patogus valdymas, primenantis krosoverio vairavimą.
- Tokio tipo ir dydžio elektromobiliui – geros elektros energijos sąnaudos.
Svarbiausi KGM „Musso“ trūkumai:
- Multimedijos sistema galėtų būti geresnė.
- Vairuotojo saugos sistemos reikalauja peržiūros.


