Nors Ernestas Jurkūnas, „Ignitis“ verslo sprendimų komandos vadovas, išbandė elektromobilį „Nissan Ariya Nismo“, tačiau galėjo pasijusti kaip legendiniame „Nissan GT-R Nismo“. Ne tik dėl jį primenančių akcentų, bet ir galingo variklio garsų. Taip pat vairavimo kokybės, leidusios su malonumu įveikti konkurso „Lietuvos metų automobilis 2026“, kurio partneris – sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“, maršrutą.
| Techniniai „Nissan Ariya Nismo“ duomenys | |
| Baterijos panaudojama talpa | 87 kWh |
| Maksimalus nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu | 417 km |
| Didžiausia įkrovimo kintamąja srove galia | 22 kW |
| Apytikslis AC įkrovimo laikas (10–100 %) | 14 val. |
| Didžiausia įkrovimo nuolatine srove (DC) galia | 130 kW |
| Įkrovimo nuolatine srove trukmė (10–80 %) | 35 - 40 min |
| Maksimali variklio galia | 320 kW |
| Įsibėgėjimas iki 100 km/h | 5 sek. |
| Maksimalus greitis | 200 km/val. |
| Maksimalus sukimo momentas | 600 Nm |
| EuroNCAP įvertinimas | 5 |
Riaumojantis „variklis“
„Nissan Ariya Nismo“ – kaip tikras sportinis automobilis: galingas, greitai įsibėgėjantis, su minkšta pakaba, manevravimas, labai stabilus posūkiuose. Įdomu, kad išcentrinė šio keturiais ratais varomo elektromobilio jėga – didesnė nei legendinio „Nissan GT-R Nismo“. Negana to, šiame elektromobilyje įdiegtas specialus „Nismo“ vairavimo režimas, kuris ne tik „atrakina“ bendrą 320 kW dviejų įmontuotų variklių galią, bet ir papildo ją sportinio variklio garsais.
„Sukeliamas jausmas, kad vairuojamas automobilis su galingu sportiniu varikliu. O lenkiant kitus eismo dalyvius išsiskiria papildoma dopamino porcija“, – įspūdžiais dalinasi E. Jurkūnas.
Jei norima klausytis ne „variklio“ garsų, tam taip pat sudarytos kuo geriausios sąlygos. Garso izoliacija – puiki: lekiant 130km/val. greičiu beveik nesigirdi jokių pašalinių garsų. Elektromobilyje sumontuota garsaus gamintojo „Bose“ garso įranga.
Sportinis, bet erdvus
Apie sportiškumą užsimena ir legendinio „Nismo“ logotipai, šiam sportiniam automobiliui būdingas dvigubas difuzorius ir 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Taip pat akcentai, kurių pilna ir elektromobilio viduje, pavyzdžiui, raudonos spalvos salono apšvietimas. Apie sportiškumą sufleruoja ir unikalios bei labai patogios sėdynės.
Tiesa, kiti šio krosoverio aspektai labiau kalba apie kasdienį patogumą. Elektromobilio salone ganėtinai erdvu, gale pakankamai vietos sėdėti tiek aukštesniam žmogui tiek kėdutėse vežti vaikus. Bagažinės tūris, nors ir ne pats didžiausias (415 l), bet idealiai tinka kasdieniam naudojimui.
Interjeras – neperkrautas mygtukais, kurių išdėstymas galėtų būti intuityvesnis. Borto kompiuteris ir valdymo ekranas, nors ir patogus, galėtų greičiau reaguoti į paspaudimus ir siūlyti daugiau parinkčių bei statistinių duomenų.
Sąnaudos – kaip ir priklauso
Kadangi tai sportiškas ir nemažas elektromobilis (sveria beveik 2,3 tonos), nestebina, kad gamintojo deklaruojamos sąnaudos siekia 24,5 kW/100 km. Maksimalus nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu turėtų siekti 417 km, tačiau realybėje šį elektromobilį, ypač kai jį vairuoti ekonomiškai – gana sudėtinga, gali tekti įkrauti maždaug kas 300 kilometrų. Tai kaina, kurią tenka mokėti už papildomą dopamino išsiskyrimą.
Pats elektromobilis kainuoja 63 490 eurų, jam suteikiama 5 metų bendra ir 12 metų antikorozinė garantija. Tiesa, kas 30 tūkst. kilometrų privaloma apžiūra, tačiau serviso sąnaudos 100 tūkst. kilometrų nėra didelės – siekia 1226 eurus. Šiuo elektromobiliu Lietuvoje prekiauja 5 atstovai.
„Tiek kainuojančioje transporto priemonėje norėtųsi daugiau personalizavimo pasirinkimų ir savitumo. Įdomu ir tai, kokius rezultatus jis parodytų įkraunant 130 kW galia“, – spėlioja „Ignitis“ Verslo sprendimų komandos vadovas.
Jis kartu su septyniais „Ignitis grupė“ dirbančiais kolegomis išbandė kandidatus laimėti konkursą „Lietuvos metų automobilis 2026“. Šio konkurso partneris – sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“. Dėl geriausio metų automobilio titulo varžosi 33 transporto priemonės. Iš jų – net 18 elektromobilių, kurie gali triumfuoti „Ignitis ON“ metų elektromobilio“ nominacijoje.
Svarbiausi „Nissan Ariya Nismo“ privalumai:
- Minkšta pakaba ir labai stabilus manevravimas.
- „Nismo“ vairavimo režimas, kuris vairavimo patirtį papildo sportiniais variklio garsais.
- Kokybiška garso izoliacija.
Svarbiausi „Nissan Ariya Nismo“ trūkumai:
- Nepatogus statistinių duomenų, tuo pačiu – sąnaudų, atvaizdavimas.
- Gana maža įkrovimo galia.



