Su naujais automobilių modeliais „Škoda“ privertė į save atkreipti dėmesį, o pavairavus „Elroq“ modelį išvis nesinori grįžti į savo automobilį. Tokį pirmą įspūdį apie šį elektromobilį susidarė sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ produkto vystymo vadovas Žygintas Krasodomskis.
| Techniniai „Škoda Elroq“ duomenys | |
| Baterijos panaudojama talpa | 77 kWh |
| Maksimalus nuvažiuojamas atstumas | 577 km |
| Didžiausia įkrovimo kintamąja srove galia | 11 kW |
| Apytikslis AC įkrovimo laikas (10–100 %) | 7 val. |
| Didžiausia įkrovimo nuolatine srove (DC) galia | 185 kW |
| Įkrovimo nuolatine srove trukmė (10–80 %) | 24-28 min |
| Maksimali variklio galia | 210 kW |
| Įsibėgėjimas iki 100 km/h | 6,6 sek. |
| Maksimalus greitis | 180 km/h |
| Maksimalus sukimo momentas | 545 Nm |
Prabangos įspūdis
58 320 eurų kainuojantis „Škoda Elroq“ sužavi iš pirmo žvilgsnio. Akį traukia išorės dizainas, norisi vis atsisukti ir pasigrožėti stovėjimo aikštelėje paliktu šiuo SUV elektromobiliu.
„Įspūdį palieka atnaujintas priekis, žalia spalva ir ratai... Baigėsi laikai, kai į „Škodą“ niekas nekreipia dėmesio“, – šypteli „Ignitis“ produkto vystymo vadovas.
Įsėdus į elektromobilį įspūdis niekur nedingsta. Dėl modernaus, tačiau ne pernelyg futuristinio, ir minimalistinio dizaino apima prabangos jausmas. Priekinėje salono dalyje gausu vietos, patogumo jausmą sustiprina dar patogesnėmis dėl elektroninių valdiklių galinčios tapti sėdynės. Įmanoma netgi išsaugoti tam tikras sėdynės padėtis ir vienu paspaudimu jas keisti.
Negana to, sėdynės šildomos. Šildomas ir vairas, tačiau jis galėtų būti kiek patogesnis lietimui. Gerą įspūdį dėl savo išvaizdos ir intuityvumo palieka elektromobilio multimedija – paprasta prisijungti savo išmanųjį telefoną ir valdyti pagrindines funkcijas. Tiesa, gali tekti pavargti ieškant asmeninių nustatymų. Kiek kokybiškesnė galėtų būti ir garso aparatūra. Užkliuvo ir tai, kad žiūrint „Elroq“ priekis atrodo kaip vieno automobilio, žiūrint į galą – visai kaip kitos transporto priemonės. Be to, autopiloto valdymo rankenėlė galėtų būti kiek naujoviškesnė, o bagažinė – didesnė, pavyzdžiui, kaip „Škoda Enyaq“ automobilyje (585 l, kai „Elroq“ – 470 l).
„Taip pat abejoju, ar tinkama šviesios spalvos sėdynių bei oranžinių diržų kombinacija. Suprantu, kad tokiu sprendimu norėjosi būti panašesniems į „Porsche“ gamintojo automobilius, bet tokia kombinacija šiame elektromobilyje paprasčiausiai nesižiūri“, – pastebėjimais dalinasi „Ignitis“ ekspertas.
Dinamiškas ir galingas
O kaip kelyje? Važiavimo kokybė – puiki: galima labai komfortiškai važiuoti vingiuotais ir duobėtais keliukais, stebina automobilio dinamika. „Elroq“ nedaug nusileidžia sportiškam „Audi A6 Sportback e-tron“ automobiliui pagal galią („Škoda“ – 210 kW; „Audi“ – 280 kW) ir sukimo momentą („Škoda“ – 545 Nm; „Audi“ – 565 Nm).
Ypatingai žavi skaidrus vaizdinis ekranas priekiniame stikle (angl. Head-up display), kuriame pateikiama pagrindinė kelionės informacija (pavyzdžiui, greitis ir navigacijos žemėlapis), kad vartotojui nereikėtų nukreipti žvilgsnio nuo kelio.
„Itin patogu naudojant navigaciją, nes detaliai parodomi artėjantys posūkiai, prieš pat juos atsiranda posūkio pravažiuoti neleidžianti rodyklė. Šis ekranas – tiesiog nerealus privalumas, kuriuo pasinaudojus sunku persėsti į savo automobilį“, – inovacijas akcentuoja „Ignitis“ produkto vystymo vadovas.
Tačiau daugybė patogumų ir inovacijų turi savo kainą. Važiuojant rajoniniais keliais šio SUV sąnaudos siekia apie 17kWh/100km, tačiau autostradoje, važiuojant 120-130 km/h greičiu, pakyla iki 26 kWh/100km. Nors gamintojas deklaruoja net 577 km maksimalų nuvažiuojamą atstumą, tačiau iš tiesų baterijos bandomojo važiavimo metu pakako 360 kilometrų atstumui.
Svarbiausi „Škoda Elroq“ privalumai:
- Komplektacija ir dizainas, ypač akį traukia žalia elektromobilio spalva ir atnaujintas priekis.
- Vaizdinis ekranas priekiniame stikle.
- Labai gera važiavimo kokybė.
Svarbiausi „Škoda Elroq“ trūkumai:
- Kainos ir kokybės santykis galėtų būti geresnis.
- Didesnės sąnaudos.
„Šis elektromobilis – išties geras, bet už tokią kainą norėtųsi kad jis būtų dar geresnis. Galbūt turintiems vaikų ar kokią sodybėlę ne per toliausiai nuo Vilniaus, tai būtų pats geriausias pasirinkimas“, – mintimis dalinasi Ž. Krasodomskis.
Jis kartu su dar septyniais savo kolegomis išbando kandidatus į „Lietuvos metų automobilį 2026“ (šio konkurso partneriu „Ignitis“ tapo šiemet) „Ignitis“ atstovai Lietuvos sąlygomis vertina elektromobilius, kurie varžosi ne tik dėl geriausio automobilio, bet ir geriausiojo titulo „Ignitis ON“ metų elektromobilio“ nominacijoje, bei pateikia savo rekomendacijas.
„Škoda Elroq“ automobiliu Lietuvoje prekiauja 8 atstovai, jam suteikiama 5-ių metų bendra ir 3 metų antikorozinės dangos garantija, veikia pagalbos kelyje funkcija.


