Techniniai „Renault Scenic E-Tech“ duomenys
- Baterijos talpa 87 kWh
- Maksimalus nuvažiuojamas atstumas 500 km
- Variklio galia 160 kW
- Lėto įkrovimo sparta 22 kW, greito įkrovimo sparta 150 kW
- Sukimo momentas 300 Nm
- Nuoroda: https://ignitison.lt/elektromobiliai/renault-scenic-e-tech-ev87-220hp
Šį kartą sėdame prie Europos metų automobilio vairo. Labai smalsu pamatyti, už kokius nuopelnus „Renault Scenic E-Tech“pelnė garbingą titulą. Važiuojame toli, kad būtų laiko pamatyti visus elektromobilio privalumus bei pastebėti silpnesnes vietas.
Ilga kelionė su elektriniu visureigiu
„Renault“ elektrinį „Scenic E-Tech“ modelį pristato kaip šeimos automobilį. Į bandomąjį važiavimą išsiruošėme be mažųjų palaikymo komandos, tad negalime objektyviai įvertinti komforto keliaujant su šeima. Vis tik įsitikinome, kad šis kompaktiškas visureigis puikiai tinka ilgoms kelionėms. Per bandomąjį važiavimą įveikėme solidų – daugiau nei 1 500 km atstumą Lietuvos ir Lenkijos keliais. Kelionė neprailgo! Jautėmės saugiai ir patogiai.
Komfortas, kokybė ir inovacijos
Tik įsėdus į „Renault Scenic E-Tech“ dėmesį patraukia neįprastas sėdynių dizainas. Šiuolaikiškai atrodantis elektromobilio salonas pagamintas iš kokybiškų medžiagų. Komforto jausmą kuria ir erdvumas. Kelionės metu jautėmės taip patogiai, kaip būna važiuojant dideliu automobiliu.
Inovatyvų panoraminį stoglangį galima pavadinti charakteringu metų automobilio interjero akcentu. Jis ne tik įspūdingas, bet ir funkcionalus. Į saloną patenkantį šviesos srautą lengva reguliuoti, nes stoglangis užtemsta segmentais. Pakanka spustelti rankenėlę ir stogo stiklas pamažu užtamsėja.
Vienas iš būdų sutrumpinti ilgą kelią – garsiai klausyti mėgstamos muzikos. Maloniai nustebino „Renault Scenic“ multimedijos sistema. „Harman Kardon“ sistema užtikrina nepriekaištingą garso kokybę net klausant garsiausiu režimu. Tikrai ne visuose automobiliuose galima rasti tokį garsą ir tokią kokybę.
Valdymas patogesnis naudojantiems „Android“
Pagrindinė „Renault Scenic E-Tech“ naudojimo sąsaja yra centre įrengtas liečiamas ekranas. „Renault“ automobiliuose naudojama „Android Auto“ operacinė sistema. Pagalvota ir apie „Apple“ vartotojus, todėl elektromobilyje yra integruota „Apple Car Play“ funkcija. Vis tik pastariesiems gali prireikti laiko, kol pripras prie „Android Auto“ ypatumų.
Sąnaudų ir efektyvumo matematika
Kaip jau minėjome, su „Renault Scenic E-Tech“ keliavome Lietuvoje ir Lenkijoje. Iš viso nuvažiavome daugiau nei 1 500 km, iš kurių 1 000 km įveikti greitkeliuose, o 500 km – miestų ir užmiesčių gatvėmis. Vidutinės energijos sąnaudos buvo apie 19 kWh / 100 km. Žinant elektromobilio dydį, rezultatas pakankamai geras.
Būtina pagirti „Scenic“ už tai, kad turi valdomą regeneracijos lygį. Labai patogu! Norint vairuoti „vienu pedalu“ pakanka įsijungti didžiausią regeneraciją ir džiaugtis efektyviausiu vairavimo režimu. Nebepatinka? Tuomet lengva išsijungti ir važiuoti kaip su įprastu automobiliu.
Greitas ir (ne)patogus „Renault Scenic“ įkrovimas
Pradėsime nuo lengvo nusivylimo. „Renault Scenic“ įkrovimo jungtis sumontuota elektromobilio priekyje, keleivio pusėje. Mūsų nuomone tai bene pati nepatogiausia vieta, nes ja sunku, o kartais ir neįmanoma pasiekti su įkrovimo stotelės laidu. Tiesa, už šį nepatogumą atsakinga ne tiek „Renault“, kiek bendrų standartų stoka. Visai elektromobilių industrijai būtų naudinga susitarti, kad visi elektromobiliai turėtų vienodą įkrovimo jungties vietą.
O kaip dėl įkrovimo greičio? Su juo visai neblogai – įkraunant greitojo įkrovimo stotelėje „Renault Scenic“ gali pasiekti maksimalią 150 kW spartą. Deja, ji trunka gana trumpai. Kiek bandėme, mums pavyko pasiekti elektromobilio maksimalią 144 kW galią, tačiau vidutinė galia siekė apie 90 kW. Rezultatai nelabai įspūdingi.
Visai kitokia situacija įkraunant lėtai. Čia „Renault Scenic“ galima tituluoti čempionu, nes gali įsikrauti net 22 kW galia. Jeigu kelyje bus galimybė įsikrauti tik lėtai, šis elektromobilis jus maloniai nustebins. Dar vienas smulkus „kabliukas“ įkrovimo tema yra tai, kad įsikraunant „Renault Scenic“ rodo tik kiek laiko užtruks įkrovimas, tačiau nėra informacijos apie kitus įkrovimo parametrus – įkrovimo galią, srovę ar įtampą. Mėgstantys žinoti technines detales, šios informacijos tikrai pasiges.
Ne šiaip sau Europoje geriausias
Jei trumpai – mums „Renault Scenic“ patiko, todėl drąsiai jį rekomenduojame ir kitiems.
Metų automobilio titulas suteikiamas to nusipelniusiems modeliams. „Renault Scenic“ yra geriausias Europos automobilis 2024 metais. Manome, kad tai tikrai geras vidutinės klasės pasirinkimas, kuris atitinka daugumos poreikius. Šio elektromobilio kaina yra konkurencinga, salonas erdvus, o važiavimas pakankamai efektyvus. Šiuolaikiška išvaizda ir kokybiškai įrengtas salonas kuria komforto jausmą. Su „Renault Scenic“ patogu ir saugu važiuoti didelius atstumus.