„Ignitis“ pataria: penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą

Nukritus termometro stulpeliui ir kelius užklojus sniego sluoksniui, kiekvieno automobilio priežiūra reikalauja papildomų pastangų. O jeigu tas automobilis turi ne vidaus degimo variklį, o yra varomas elektra, klausimų kaip jį prižiūrėti žiemą kyla dar daugiau.

Anot sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ E-mobilumo projekto vadovo Andriaus Šeršniovo, tam, kad šaltasis metų laikas nepridarytų bėdų elektromobiliui, užtenka laikytis penkių paprastų patarimų.

Patarimas nr. 1 – naudokite išankstinio pašildymo funkciją

Dauguma gatvėse riedančių elektromobilių yra išmanūs ir jau gali būti valdomi nuotoliniu būdu. Todėl rekomenduojama elektromobilio salono šildymą aktyvuoti likus keliolikai minučių iki pradedant juo naudotis. Tokiu būdu ne tik lėčiau išsikraus automobilio baterija, nes vos įsėdus nereikės jo šildyti maksimaliu režimu, bet kartu neleis šalti atvėsusiame salone.

Na, o jeigu apie elektromobilio įsigijimą dar tik svarstote, tuomet rekomenduojame išsirinkti tokį, kuris salono šildymui naudoja oro siurblius. Pastarieji elektromobiliai salono šildymui sunaudoja žymiai mažiau energijos.

Patarimas nr. 2 – bateriją įkraukite kuo pilniau

Nors įprastai elektromobilio baterijos pilnai įkrauti nėra rekomenduojama, siekiant ją tausoti, žiemomis derėtų elgtis atvirkščiai. Žema oro temperatūra sulėtina akumuliatoriaus viduje vykstančius elektrocheminius procesus, be to, šildant elektromobilio saloną ir akumuliatorių, sunaudojama daugiau energijos, o tai daro įtaką maksimaliam nuvažiuojamam atstumui.

Visų elektromobilių žiemą nuvažiuojamas atstumas dažniausiai sutrumpėja. O jeigu šalčiai dideli, nuvažiuojamas atstumas gali siekti vos 50% vasarą nuvažiuojamo. Būtent todėl pilnas baterijos įkrovimas prieš ilgą kelionę padės jūsų elektromobiliui sėkmingai pasiekti kelionės tikslą net ir esant šaltiems orams.

Patarimas nr. 3 – saugokite elektromobilį nuo užšalimo

Tiems elektromobilių turėtojams, kurie turi tokią galimybę, žiemomis transporto priemonę rekomenduojame laikyti tik po stogine, uždarame garaže arba dengtoje stovėjimo aikštelėje. Tai apsaugos elektromobilio durų spynelę nuo užšalimo, o prieš sėdant už vairo jums taip pat nereikės valyti ledo nuo įšalusių stiklų.

Tačiau jeigu vis dėl to elektromobilį laikote lauke, tokiu atveju, su juos per šalčius elkitės kaip ir su vidaus degimo variklį turinčiu analogu. Pagrindinė taisyklė paprasta: jeigu jūsų automobilio valytuvai ar durys prišalo, jų atšildymui jokiu būdu nenaudokite karšto vandens. Tokiu atveju geriausiai tinka specialus ledo tirpiklis jūsų automobilio valytuvams arba spynelei.

Patarimas nr. 4 – rinkitės ekologišką vairavimo režimą

Žiemą šis vairavimo režimas jums smarkiai pagelbės. Ekologiškas automobilio režimas, kuomet važiuojama pastoviu greičiu ir vengiant staigių stabdymų, apriboja variklio galią bei sumažina suvartojamos energijos poreikį. O tai pirmiausiai leidžia tausoti elektromobilio akumuliatorių ir baterijas. Be to, tokiu būdu sumažinama ir rizika automobiliui slysti ant apsnigtos kelio dangos, kuri dažnai būna šlapia, slidi ir apledėjusi.

Maksimalus regeneracijos režimas žiemos metu taip pat rekomenduojamas. Vairuodami šiuo režimu, tausosite elektromobilių stabdžių kaladėles, o svarbiausiai – regeneracija, elektromobiliui lėtėjant, leidžia transporto priemonei išlikti daug stabilesnei slidžiame kelyje, todėl elektromobilis yra daug saugesnis šaltuoju metų laikų.

Patarimas nr. 5. – venkite apsnigtų arba drėgnų įkrovimo jungčių

Įkraunant elektromobilio bateriją žiemomis, dažnai įkrovimo stotelių jungtys būna apsnigtos ir sudrėkę. Neretai, tokiu būdu į elektromobilių įkrovimo lizdą taip pat prasiskverbia drėgmė.

Todėl, prieš pradedant krauti savo keturratę transporto priemonę, nuo įkrovimo jungčių rekomenduojama kruopščiai nuvalyti sniegą ir drėgmę. To nepadarius, kitą kartą elektromobilio įkrauti gali ir nepavykti – dėl srovės nuotėkio grėsmės, įkrovimo stotelės tiesiog neleis pradėti naujos sesijos.