Elektrinis visureigis KIA EV9 į gatves išriedėjo visai neseniai – Prancūzijoje jis pristatytas 2023 lapkričio mėnesį. Elektromobilių entuziastams smalsu, kaip rieda šis didelis, elektra varomas visureigis, kiek toli nuvažiuoja su pilna baterija bei kaip greitai įsikrauna. Mums taip pat buvo įdomu. Dėkojame „Kia Lietuva“ už galimybę išbandyti KIA EV9 ir skubame dalintis įspūdžiais.
Charakteringas dizainas ir išskirtinis komfortas
Kelyje KIA EV9 tikrai neliks nepastebėta – išsyk į akis krenta kampuotos visureigio formos, akcentuotos laužytų linijų projekcijomis. Visureigio dizainas daro įspūdį ne tik iš išorės, bet ir įsitaisius viduje. Salone nėra jokių nebūtinų detalių, o minimalistinis dizainas dar labiau sustiprina erdvės pojūtį.
Erdvus elektromobilis didelei šeimai
KIA EV9 turi septynias keleivių vietas. Važiuojant su šiuo elektromobiliu neprailgs net tolimos kelionės, nes keleivių komfortui skirta daug dėmesio. Erdvios sėdynės gali būti šildomos ir vėsinamos, visose vietose yra atskiras USB-C įkrovimo lizdas, o multimedijos sistema turi atskiras garso zonas.
Trečia sėdynių eilė gali būti nulenkta, prireikus padidinti bagažinės plotą. Verta pažymėti, kad bagažinė yra pakankamai talpi, net ir nenulenkus sėdynių. Jei, išsiruošus į ilgesnę kelionę, prireiktų daugiau vietos daiktams – jos pilna ant stogo. Čia tilptų ne tik stogo bagažinė, bet ir nedidelis namas.
Maloni vairavimo patirtis
Kuriant KIA EV9 pagalvota ne tik apie keleivių, bet ir apie vairuotojo komfortą. Jis jaučiamas vos tik atsisėdus už vairo – šildomas vairas itin patogus, su fiziniais mygtukais bei rankenėlėmis.
Visureigis sveria gana daug (2,6 t), užima daug vietos, nepaisant to, jo pagreitis – nuostabus. KIA EV9 galėtų varžytis netgi su sportiniais automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklį. Keturi varomi ratai su skirtingais režimais leidžia užtikrintai važiuoti tiek keliu, tiek bekele. Šis elektromobilis neišsigąs nei blogų kelių, nei akvaplanavimo.
Įkrovimas – greitesnis, nei galima tikėtis
Elektromobilis KIA EV9 surinktas naudojant 800 V architektūrą, kuri suteikia išskirtines įkrovimo charakteristikas. Beveik 100 kWh bateriją galima įkrauti vos per 30–40 min. Žiemą labai praverčia baterijos pašildymo funkcionalumas, kuris elektromobilio baterijos temperatūrą pakelia iki optimalios. Tai užtikrina maksimalią įsikrovimo spartą jau nuo pirmųjų įkrovimo minučių.
Įkrovimas „Ignitis ON“ stotelėje – svarbus elektromobilio testavimo etapas. Bandomasis važiavimas ir įkrovimai vyko žiemą, spaudžiant šaltukui, tad nesitikėjome įspūdingų rezultatų. Išvažiavus iš Vilniaus, Kauną pasiekėme su 63 proc. baterijos likučiu, tad stojome įsikrauti. Maloniai nustebome, kai 150 kW galios „Ignitis ON“ stotelėje įsikrovėme maksimalia šios stotelės galia. Antrą kartą įsikrauti stojome Alytaus rajone. Čia 180 kW galios „Ignitis ON“ stotelėje taip pat įsikrovėme maksimalia šios stotelės teikiama galia.
KIA EV9 elektromobilio privalumai:
- puikios įkrovimo charakteristikos;
- didelis nuvažiuojamas atstumas;
- erdvus salonas;
- keleivių komfortas.
KIA EV9 elektromobilio trūkumai:
- kietokas pakabos darbas;
- sensoriniai mygtukai, galėtų būti jautresni paspaudimui;
- itin jautriai reaguojančios saugumo nuostatos;
- aukšta kaina.
Mūsų išvados – visureigis KIA EV9 puikiai tinka didelei šeimai. Jis beveik neturi konkurentų, o kaina konkurencinga, lyginant su analogiško dydžio vidaus degimo variklį turinčiais automobiliais. Po bandomojo važiavimo kilo mintis – pagaliau amerikietiškas prabangos ir erdvės standartas pasiekė ir Europą.